آمار-تکان‌دهنده-از-اعتیاد-پولیس-و-سربازان-خیالی

بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگر) ضمن نگرانی از پنجاه تا هفتاد درصد پولیس خیالی می‌گوید که نزدیک به نیمی از نیروهای امنیتی در ولایت‌های جنوب کشور از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: یافته‌های یک گزارش بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگر) نشان می‌دهند که نزدیک به نیمی از نیروهای پولیس در ولایت‌های جنوب مثل کندهار، زابل، هلمند و ارزگان موادمخدر استفاده می‌کنند.

در بخش دیگری این گزارش آمده‌است که پنجاه تا هفتاد درصد از سمت‌های پولیس در این ولایت‌ها خیالی استند.

در بخش دیگری از گزارش سیگر که دربارۀ فساد نوشته‌ شده‌، از برکناری چندین مقام امنیتی افغانستان به‌علت فساد یادآوری شده‌است، اما گفته‌ شده‌است که هنوزهم جنایت‌کارانِ در سطح بالا قراردادهای مربوط به خواربار، ترمیم و نگهداری را به نیروهای افغان از طریق رشوه، اخاذی، اختلاس، تقلب در گرفتن قراردادها و سوء استفاده از قدرت وحتا قتل به دست می‌آورند.

در این گزارش، وزارت دفاع ایالات متحده هشدار داده‌است که پیشرفت نابسندۀ کابل در مبارزه با فساد در مدیریت تجهزات و منابع مالی، به توقف بودجه نیروهای دولتی افغانستان در آیندۀ نزدیک منجر شده می‌تواند.

گزارش سیگر می‌افزاید که تنش‌های سیاسی در سطح ملی، ویروس کرونا و ادامۀ خشونت‌ها اثرهای منفی بر تلاش‌های مبارزه با فساد داشته اند. به‌گونه‌یی که در گزارش آمده‌است، مجازات اداری و برکناری‌ها در وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله به‌جای این‌که در سطح ملی صورت گیرند در سطوح منطقه‌یی انجام شده‌اند.

این درحالی است که مقامات محلی می گویند که تهران از چند سال بدینسو معتادین مواد مخدر را در این طرف مرز به ولایت نیمروز افغانستان با زور اخراج می کند و به آنها اجازه بازگشت به خانه را نمی دهد. به باور کاشناسان، شماری از این معتادین در اثر نبود کار و شدت گرسنگی مجبور می‌شوند به صفوف پولیس شامل شوند.

آمار تکان‌دهنده از اعتیاد پولیس و سربازان خیالی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد