آمارهای-ضد-و-نقیض-از-تلفات-نیروهای-امنیتی-در-کندز

منابع دولتی درحالی از کشته شدن ۱۵ طالب و چهار سرباز در مربوطات ولسوالی دشت ارچی و باغ شرکت ولایت کندز خبر می‌دهند که سخنگوی طالبان مدعی است، ۲۱ تن از نیروهای امنیتی در این ولایت جان باخته اند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که در پی حملهٔ جنگجویان این گروه بر دو پاسگاه نیرو‌های امنیتی در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، ۲۱ نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

اعضای شورای ولایتی کندز به رسانه‌ها گفته اند که در نتیجه حمله شب‌هنگام طالبان بر پایگاه‌های سربازان در ولسوالی دشت ارچی و یک منطقه دیگر در مرکز این ولایت کندز، دستکم ۲۰ تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند.

قول اردوی ۲۱۷ پامیر، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ جدی) با نشر اعلامیه می‌گوید که این درگیری شب گذشته پس از حمله‌های تهاجمی طالبان بالای قرارگاه‌های نیروهای ارتش ملی آغاز شد. این قول اردو از تلفات نیروهای ارتش ملی در جریان درگیری چیزی نمی‌گوید، اما کشته شدن 15 طالب و زخمی شدن 12 تن دیگر جنگجویان این گروه را تایید نموده است.

برخی منابع گزارش داده اند که در نتیجهٔ حملهٔ طالبان بر دو پاسگاه نیرو‌های امنیتی در این ولایت، ۱۳ تن از نیرو‌های ارتش و چهار تن از نیرو‌های امنیت ملی در این ولایت جان باخته‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب در ولایت‌های زابل، قندهار، کندز، بادغیس و بلخ ۵۶ عضو این گروه کشته شده اند.

همچنان در اعلامیه این وزارت نیز آمده است که در نتیجه ضد حمله نیروهای امنیتی و دفاعی در مربوطات ولسوالی دشت ارچی و باغ شرکت ولایت کندز ۱۵ طالب و چهار سرباز کشته و ۱۲ عضو گروه طالبان زخمی شدند.

حملات طالبان بر مواضع نیروهای دولتی درحالی صورت می‌گیرد که مذاکرات صلح در قطر جریان دارد. مجلس نمایندگان با انتقاد از کندی دور دوم مذاکرات صلح در قطر، از هر دو جانب خواست تا به نگرانی‌های مردم پایان دهند.

آمارهای ضد و نقیض از تلفات نیروهای امنیتی در کندز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد