آمریکا-برای-تقویت-نیروهای-افغان-بالگرد-کمک-میکند

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی کشورمان می‌گوید:  امریکا برای تقویت و تجهیز نیروی هوایی افغان، ۲۰۰ بالگرد و هواپیما در اختیار افغانستان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است؛ کمک 200 بالگرد از سوی دولت امریکا  برای تقویت نیروهای هوایی افغانستان است که این جنگ افزار و تجهیزات نظامی، بخشی از پلان چهارساله برای تقویت و تجهیز نیروهای کشور و درهم کوبیدن طالبان است.

آقای وزیری بیان داشته، بحث در مورد این پلان، بخشی از اجندای هیات عالی رتبه امریکایی است که انتظار می رود تا چند هفته دیگر به کابل بیاید. هرچند ترکیب هیات امریکایی که قرار است به کابل سفرکند، تا کنون مشخص نشده است.

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی روز چهار شنبه برای بحث در مورد همکاری دوجانبه میان کابل و واشنگتن، کنفرانس ویدیویی یک ساعته با همتای امریکایی خود داشت.

پس از روی کار آمدن حکومت به رهبری دونالد ترامپ در ایالات متحده امریکا، این نخستین هیات عالی رتبهامریکایی است که به افغانستان سفر خواهد کرد.

عبدالرووف ابراهیمی؛ رییس مجلس نمایندگان ، نیز گفته است که در سفر این هیات امریکایی در مورد مدیریت کمک های ایالات متحده برای افغانستان بحث خواهد شد.

آمریکا برای تقویت نیروهای افغان 200 بالگرد کمک میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد