آمریکا-کمپ-نظامی-مخفی-در-ولسوالی-گرمسیر-ولایت-هلمند-دارد

طالبان در واکنش به فرستادن ۳۰۰ تفنگ دار دریایی نیروهای آمریکایی به ولایت هلمند میگویند که اعزام این نیروها تاثیر بر حملات آنها ندارد و در حال حاضر نیز آن کشور یک کمپ نظامی مخفی در ولسوالی گرمسیر دارد.

به گزارش افغان خبر؛ جنرال راجر بی‌ترنر جونیور فرمانده ماموریت جدید تفنگداران دریایی آمریکا در افغانستان گفته است 300 سرباز امریکایی برای مشاوره و حمایت از نیروهای 215 ارتش و فرماندهی 505 پلیس در «لدرنیک» پایگاه سابق تفنگداران آمریکایی در هلمند مستقر شدند.

این در حالیست که طالبان در واکنش به اعزام نیروهای آمریکایی به هلمند در جنوب کشور اعلام کرد که واشنگتن مرکز مهمی با نام «کمپ دایر» را در ولسوالی گرمسیر این ولایت اداره می‌کند.

سخنگوی طالبان گفته است؛ اعزام نیروها در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا در تابستان گذشته حدود 100 نیروی ویژه خود را برای دفاع از شهر لشکرگاه به مرکز ولایت هلمند فرستاده بود اما بعد از تلفات سنگین به کمپ نظامی باستیون بازگشتند.

در بیانیه گروه طالبان آمده است که حلقات نظامی آمریکا هم‌اکنون یک مرکز مهمی بنام کمپ دایر (Camp Dwyer) را به صورت مخفی در اطراف ولسوالی گرمسیر هلمند اداره می‌کنند که صدها نفر از نیروهای ویژه آمریکایی در آن حضور دارند.

طالبان اعلام کرد که حضور چند صد نیروی نظامی نمی‌تواند مانع پیشروی‌های آنها شود.

جنرال راجر چندی قبل گفته بود که فرستادن 300 سرباز به ولایت هلمند یک ماموریت جنگی است و تفنگداران دریایی آمریکا آمادگی لازم برای مواجه با هرگونه تهدیدات امنیتی را دارند.

 

 

آمریکا کمپ نظامی مخفی در ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد