ا-ا-صدها-زندانی-را-رها-کرد

مسوولان دادگاه عالی کشور می‌گویند که براساس فرمان رهبری امارت اسلامی بیش‌از ۴۰۰ نفر از زندانیان از زندان مرکزی کابل به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر آزاد شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالولی محمود، معاون ریاست تفتیش دادگاه عالی روز گذشته شنبه ( 18 حمل) در یک نشست خبری در زندان پل چرخی کابل گفت که ۴۰۶ نفر از زندان مرکزی کابل براساس فرمان رهبری امارت اسلامی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر آزاد شده‌اند.

آقای محمود افزود که از مجموع ۴۰۶ زندانی ۳۳۸ مرد، ۴۰ زن و ۲۸ کودک میباشد که در عید سعید فطر آزاد خواهد شد و قرار است بر بنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی، شماری دیگر از زندانیان نیز از زندان‌های سراسر کشور پیش از فرا رسیدن عید سعید فطر آزاد شوند.

او بیان داشت که بر بنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی در مدت حبس برخی از زندانیان دیگر نیز تخفیف آمده است و قرار است حدود ۲هزار زندانی بر بنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی از زندان‌های سراسر کشور آزاد شوند.

عبدالله همدرد، سرپرست و معاون پالیسی و مسلکی اداره تنظیم امور زندان‌ها گفت که زندانیان رها شده به جرم‌های‌ جنایی و برخی جرم‌های دیگر بازداشت شده بودند و از خانواده‌های این زندانیان خواسته است تا اجازه ندهند که فرزندان شان دوباره دست به کارهای غیرقانونی بزنند.

از سوی هم، حبیب‌الله بدر، معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌ها در این برنامه گفت که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا زندانیان در زندان شکنجه شوند و تاکید کرد که بعضی گزارش‌ها در مورد شکنجه زندانیان نشر شده، حقیقت ندارد.

در همین حال، مسوولان زندان‌ عمومی ولایت کندهار نیز می‌گویند که بر اساس فرمان رهبری امارت اسلامی به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، ۱۰۳ زندانی از این زندان آزاد شده‌اند.

به گفته مسوولان، زندانی‌های آزادشده شامل ۹۷ مرد، یک زن و ۵ کودک می‌شوند و نیز به حبس ۲۵ زندانی دیگر تخفیف داده شده است.

ا.ا صدها زندانی را رها کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد