ا-ا-مغز-متفکر-حمله-داعش-بر-میدان-هوایی-کابل‌-را-کشته-است

مقام‌های ارشد نظامی امریکا گفته‌اند که مغز متفکر حمله‌ انتحاری داعش بر میدان هوایی کابل در جریان تخلیه امریکا و متحدانش، کشته شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛  آسوشیتدپرس به نقل از چند مقام‌ امریکایی گزارش داده که مغز متفکر حمله میدان هوایی کابل در جریان یک رشته نبرد میان نیروهای ا.ا و داعش در اوایل ماه جاری در جنوب افغانستان کشته شده است.
بر اساس گزارش، مقام‌های ارشد امریکا گفته‌اند که استخبارات این کشور با اطمینان کشته‌شدن او را تایید کرده است.
مقام‌های امریکایی به‌دلیل حساسیت‌هایی که در جمع‌آوری اطلاعات وجود داشته از ارائه‌ بسیاری از جزییات خودداری کرده‌اند و نامی از این عضو داعش نیز برده نشده‌است.
آسوشیتدپرس نوشته است که ارتش ایالات متحده امریکا اواخر هفته گذشته به خانواده‌های ۱۱ تفنگ‌دار دریایی، ملوان و سربازی که در حمله‌ انتحاری داعش در میدان هوایی کابل کشته شدند، در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده است.
مقام‌های استخباراتی امریکا دریافته که این عضو داعش همچنان «طراح و ناظر کلیدی» برای این گروه بوده است.
چندین مقام امریکایی گفته‌اند که این کشور هیچ نقشی در قتل مغز متفکر حمله‌ داعش به میدان هوایی کابل نداشته و با امارت اسلامی نیز هیچ هماهنگی‌ صورت نگرفته است.
یکی از مقام‌های امریکایی اقدام امات اسلامی را مهم خوانده و گفته است که ایالات متحده امریکا تنها از طریق قابلیت‌های اطلاعاتی‌ای که دارد از این عملیات مطلع شده است.
بر بنیاد گزارش، خانواده‌های سربازان کشته‌شده امریکایی اقدامات دولت بایدن برای قبول مسوولیت آنچه در میدان هوایی کابل رخ داده کافی نمی‌دانند.
آنان می‌گویند: دولت بایدن با گفتن این‌که داعش مسوول مرگ فرزندان‌شان بوده، از زیر بار مسوولیت پاسخ‌گویی شانه خالی می‌کند.
این در حالی است که در حمله داعش بر میدان هوایی کابل در جریان خروج نیروهای امریکایی و متحدانش، ۱۳ سرباز امریکایی و دست‌کم ۱۷۰ شهروند افغانستان کشته شدند.

ا.ا مغز متفکر حمله داعش بر میدان هوایی کابل‌ را کشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد