اجباری‌شدن-حجاب-نقض-حقوق-بشر-است

گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، در واکنش به تصمیم اخیر امارت اسلامی درباره‌ حجاب زنان گفته است که امارت اسلامی گام به گام حقوق بشری زنان را محو می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۱۸ ثور) در توییتی نوشته است که امارت اسلامی با آخرین فرمان در مورد پوشش اجباری صورت، محدودیت‌هایی را در آموزش، حرکت، اشتغال و زندگی عمومی زنان ایجاد می‌کند.

ریچارد بنت تاکید کرده است که باید عواقبی برای نقض حقوق بشر وجود داشته باشد و زمان آن است که کمیسیون بین‌المللی اقدام کند.

دفتر معاونت سازمان ملل در کابل«یوناما» درمورد طرح حجاب زنان از سوی امارت اسلامی نیز ابراز نگرانی کرده و گفته است که این تصمیم ممکن است تعامل با جامعه بین‌المللی را مشکل‌تر سازد.

به نقل از اعلامیه یوناما‌، مقام‌های طالبان اعلام کرده که زنان باید در اماکن عمومی صورت خود را بپوشانند و در صورت ضرورت از خانه بیرون شوند و هم‌چنین نقض این دستور‌العمل مجازات در پی دارد.

یوناما گفته است که براساس معلوماتی که به دست این نهاد رسیده است، این یک دستورالعمل رسمی است نه توصیه‌ای که مورد تطبیق و اجرا قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که وزارت امر به معروف  طرح تازه رعایت حجاب توسط زنان بالغ را «فرض و ضروری» اعلام کرده و گفته است که «بهترین نوع حجاب» پوشیدن چادری است.

اجباری‌شدن حجاب نقض حقوق بشر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد