احتمال-سرنگونی-دولت،-شش-ماه-پس-از-خروج-آمریکا

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که دولت افغانستان به احتمال زیاد شش ماه پس از خروج نیروهای آمریکایی به صورت کامل سرنگون خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ وال استریت ژورنال با دریافت گزارشی از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا طی یک هفته اخیر، پیش‌بینی‌های خوشبینانه خود را پس از تصرف ده‌ها ولسوالی به دست پیکارجویان طالب اصلاح کرده است.

در گزارش تازه این نشریه آمده که طی یک ماه اخیر نیروهای امنیتی افغان بدون هیچ نوع مقاومتی از ولسوالی‌ها عقب‌نشینی کرده و با تسلیم کردن هاموی‌ها و تجهیزات نظامی آمریکا به پیکارجویان طالب به آن‌‌ها پیوسته‌اند.

در گزارش این نشریه تاکید شده که این افراد طی چندین ماه گذشته، حقوقی دریافت نکرده‌اند و در ازای تضمین جان شان از سوی پیکارجویان طالب تجهیزات جنگی کشور آمریکا را به آن‌ها دادند.

در این نشریه همچنین به سیاستمداران محلی و بزرگان قبایل اشاره شده که با توافقنامه‌های تسلیمی توانستند نیروهای امنیتی افغانستان را مجاب به تسلیم شدن در برابر پیکارجویان طالب کنند.

این درحالی است که پس از اعلام خبر خروج آمریکا از افغانستان دولت تعدادی از ولسوالی را از دست داده است در حالی که تنها ۵۰ درصد از نیروهای خارجی این کشور را ترک کرده‌اند.

احتمال سرنگونی دولت، شش ماه پس از خروج آمریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد