ارتش-ملی-در-هر-شبانه-روز-عملیات-نظامی-انجام-میدهد

ریاست جمهوری با نشر گزارشی در مورد توانایی های ارتش ملی گفته است که در هر شبانه روز این نیروها بیش از ۵۰ عملیات نظامی به هدف سرکوب مخالفان مسلح انجام میدهند.

به گزارش افغان خبر: بر اساس گزارش نشر شده از سوی ریاست جمهوری، در حال حاضر 195هزار تن در ارتش ملی مصروف دفاع از کشور هستند.

همچنان 35368 تن در سال 1394 خورشیدی فارغ گردیده و در صف ارتش ملی مصروف خدمت گردیدند، که از این میان 14266 تن از دانشگاه مارشال فهیم در سال گذشته فارغ شدند.

از سوی هم 600 تن بریدمن از اکادمی ملی نظامی فارغ شدند تا در امر هدایت نیروهای نظامی کشور تلاش نمایند.

بر اساس این گزارش در سال 1394 خورشیدی، 44هزار تن داوطلب تازه نفس به صف نیروهای ارتش پیوسته اند و 1500 تن خانم در وزارت دفاع مصروف فعالیت هستند.

در حال حاضر نیروهای دفاعی کشور با چرخ بال ها و هواپیماهای جنگی در سنگرهای جنگ حمایت میشوند و روزانه بین 75 تا 90 پرواز اکمالاتی صورت میگیرد.

برای هماهنگ کردن عملیات های نظامی در کشور دو مرکز ملی هماهنگی اطلاعات موجود است که مرکز نصرت در وزارت دفاع و مرکز توحید در ارگ ریاست جمهوری فعالیت میکند.

بر اساس گزارش نشر شده نیروهای ارتش ملی از توانایی های لازم برخوردار هستند و میتوانند در هر شبانه روز بیش از 50 عملیات نظامی مستقل و مشترک با سایر نیروهای نظامی انجام دهند تا در تامین امنیت و دفاع از کشور موثر واقع گردند.

اما با تمام پیشرفت ها در صف نیروهای ارتش، مخالفان مسلح هنوز فعالیت گسترده دارند و شماری از ولسوالی های دوردست در کنترول آنها قرار دارد.

ارتش ملی در هر شبانه روز 50 عملیات نظامی انجام میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد