ارگ-رویداد-امروز-را-جنایت-جنگی-خواند

ارگ ریاست جمهور با نشر اعلامیۀ مطبوعاتی در پیوند به رویداد های تروریستی در کابل و ننگرهار اظهار داشته است که هدف قرار دادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی از جنایت جنگی می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که تروریستان جنایت‌کار، یک بار دیگر در کابل و ننگرهار دست به جنایت ضد بشری زده و شماری از  افراد ملکی را شهید و زخمی نموده اند.  هدف قرار دادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی از جنایت جنگی می‌باشد. این اقدام تروریستان در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری قرار دارد.

 در رویداد امروز با تاسف شماری از خبرنگاران رسانه‌های  کشور نیز شهید و زخمی شده اند. آزادی بیان از دست‌آورد‌های مهم مردم و حکومت بوده، از این دست‌آورد و ارزش با تمام توان حفاظت و حراست خواهد شد.

رییس جمهورغنی حمله بالای افراد ملکی و خبرنگاران را جنایت نابخشودنی دانسته، باتوجه به اهمیت آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها به کمیته مشترک رسانه‌ها هدایت داد تا در چگونگی حمایت و رسیدگی به خبرنگاران آسیب دیده اقدام  صورت گیرد. همچنان رئیس جمهور بر رسیدگی عاجل به مجروحان و فامیل‌های شهدای رویداد های  امروز تاکید کرده است. وی مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های شهدا ابراز داشته، به مجروحین صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال تمنا دارد.

ارگ رویداد امروز را جنایت جنگی خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد