از-تقدیر-افسران-تا-وقوع-انفجار-مرگ‌بار-در-دایکندی

وزارت دفاع ملی درحالی از تقدید افسران و سربازان اردوی ملی در دایکندی خبر می‌دهد که در اثر انفجار یک ماین کنار جاده‌ای در ولسوالی کجران این ولایت ۱۴ غیرنظامی جان باختند.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در توییتر نوشته است که بر اثر انفجار یک ماین در منطقه دشت سلیمان‌آباد ولسوالی کجران ولایت دایکندی که توسط طالبان تروریست تعبیه گردیده بود، با تاسف ۱۵ تن راکبین یک فلانکوچ به شمول کودکان و زنان شهید و مجروح گردیدند.

او در توییتر نوشته است که این عمل نشان‌دهنده‌ی دوام جنایت طالبان علیه مردم ما است. در شش ماه گذشته این گروه با انجام اعمال تروریستی حدود ۳۵۰۰ تن از هموطنان ملکی ما را شهید و مجروح کرده‌اند.

در همین حال، مسوولان محلی دایکندی نیز می‌گویند که در اثر انفجار یک ماین کنار جاده‌ای در ولسوالی کجران این ولایت 14 غیر نظامی کشته شده اند.

گل‌آقا سجادی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس دایکندی با تایید این رویداد گفته است که این واقعه حوالی ساعت 9:00 قبل از ظهر امروز (سه‌شنبه، 8 میزان) در روستای «کاریز» ولسوالی کجران رخ داده است.

غیرت علی جواهری، عضو شورای ولایتی دایکندی به رسانه ها گفته است که چهار کودک در این رویداد زخمی شده‌اند و سایر سرنشینان که همه زنان و کودکان بودند، جان باخته‌‌اند.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی، دقایق قبل، با نشر اعلامیه از تقدید افسران و سربازان اردوی ملی در ولایت‌های ارزگان و دایکندی خبر داد.

در اعلامیه این وزارت آمده است که قومندان قول اردوی 205 اتل در سفر به ولایت های دایکندی و ارزگان شماری از افسران، بریدملان و سربازان اردوی ملی را که در راه مبارزه با تروریزم و در راستای تامین امنیت مردم، شب و روز به طور خستگی ناپذیر تلاش کردند، تقدیر و ستایش نمودند.

وزارت دفاع تصریح نموده که آنها تعهد سپردند که در راه دفاع از مردم علیه تروریست ها با گام های استوارتر به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

از تقدیر افسران تا وقوع انفجار مرگ‌بار در دایکندی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد