از-تلفات-طالبان-در-بلخ-تا-نابودی-پایتخت-داعش-در-ننگرهار

مقام‌های افغان و امریکایی تایید می‌کنند که در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولایت های بلخ و ننگرهار، شمار زیادی از جنگویان داعش و طالبان کشته و پایتخت این گروه تروریستی در منطقه گورگوری ولسوالی ده‌بالای ولایت ننگرهار نیز نابود شده است.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی لوای دوم قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که طی ۲۴ ساعت گذشته و در جریان عملیات ولید ۹، ۲۲ تن از اعضای گروه طالبان کشته و ۱۶ تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

منبع می‌‌گوید که در بین کشته شده‌گان جنگ‌جویان گروه طالبان، چندین تن از سرگروپان شان نیز شامل اند و افزوده که ۸ جسد آنان نیز در میدان نبرد باقی مانده‌اند.

این فرمان‌دهی ارتش در شمال کشور هم‌چنان ادعا کرده که بیش‌تر از ده قریه از وجود گروه طالبان پاک‌سازی و یک ضرب توپ ۸۲ ملی متری و یک قبضه تفنگ‌چه به دست نیروهای امنیتی افتاده‌اند.

از سوی هم، به نقل از بی بی سی؛‌ جوشوا تیل، فرمانده عملیات‌های خاص نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفته است که در نتیجه یک عملیات مشترک نیروهای خارجی و افغان در منطقه 'گورگوری ' ولسوالی ده‌بالای ولایت ننگرهار، پایتخت داعش نابود و 167 جنگجوی این گروه کشته شده‌اند.

آقای تیل می‌گوید: "این یک منطقه مهم برای داعش بود که حمله های بزرگی تروریستی از اینجا راه اندازی می شد، جایی‌که زمینه کمک‌های مالی و لجستیکی را برای شان نیز فراهم می‌کرد. بنا براین پس از عملیات مشترک، منطقه را از آنان پس گرفتیم و توانستیم زمینه بازگشت مردم محل به خانه‌های شان را فراهم کنیم.

مقام‌های افغان و امریکایی تایید می‌کنند که شماری از جنگجویان داعش که در این عملیات کشته شده‌اند، از سین‌کیانگ چین، تاجیکستان، ازبکستان و چچن بودند.

این درحالی است که گورگوری در نزدیکی مرز با پاکستان، منطقه ای است سبز و خاکی و در چند کیلومتری کوه‌های توره بوره، مرکز القاعده در زمان حاکمیت طالبان واقع شده است.

از تلفات طالبان در بلخ تا نابودی پایتخت داعش در ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد