از-قاچاق-۴۹۳-پرنده-و-حیوان-کم‌یاب‌-جلوگیری-شده-است

مسوولان اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گویند که برای حل دایمی مشکلات فاضلاب در شهر کابل، طرح جامع را با همکاری وزارت‌خانه‌‌های مربوطه تهیه و به کابینه سپرده است که با تطبیق این طرح، مشکلات فاضلاب در کابل حل خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ عزیزالرحمن، رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۵ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که افغانستان در تغییرات اقلیمی و تولید گازهای گلخانه‌ای سهم اندک ۰.۸ درصدی دارد اما؛ یکی از کشورهای جهان است که به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی است.

او افزود که افغانستان در رده ششم کشورهای آسیب‌پذیر از تغییرات اقلیمی قرار دارد.

رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست بیان داشت که با همکاری نهاد‌های امنیتی در سرتاسر کشور از قاچاق ۴۹۳ پرنده و حیوان از جمله ۴۴۲ پرنده و ۵۱ حیوان وحشی کم‌یاب جلوگیری شده است. 

حافظ عبدالرحمن تصریح کرد که کار ۳۲ پروژه در بخش تغییرات اقلیمی به حالت تعلیق درآمده است.

عزیزالرحمن تاکید که در یک سال گذشته این اداره، ۳۲ اجازه نامه تجارت بین‌المللی حیات وحش برای شرکت‌های خصوصی صادر نموده و از تجارت ۱۴۹ نوع حیوان پستاندار، پرندگان، ماهیان و نباتات که با خطر مواجه بودند، جلوگیری شده است. 

زین العابدین عابد، معین پالیسی و مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست در این نشست گفت که استفاده از جنگ‌افزارها و مواد کیمیاویی سبب تخریب شدن اقلیم و جنگلات در کشور شده است. 

عابد افزود که این اداره در یک سال گذشته، بیش از ۱۴ هزار تاسیسات، کارخانه‌ها و پارک‌های صنعتی را بررسی نموده و برای بیشتر آنان فلتر دود را نصب نموده‌است. 

او بیان داشت که این اداره با همکاری وزارت زراعت و مقام‌های ولایتی توانسته‌ که جنگل‌های کشور را زیر نظر بگیرند و از قطع جنگلات جلوی گیری نمایند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

از قاچاق ۴۹۳ پرنده و حیوان کم‌یاب‌ جلوگیری شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد