بازگشت-۳-هزار-و-۸۰۰-خانواده-مهاجر-افغان-از-پاکستان

دفتر رسانه‌ای مقام ولایت ننگرهار گفته که در سه ماه گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ خانواده مهاجر افغان از پاکستان بازگشت کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر رسانه‌ ولایت ننگرهار امروز (دوشنبه، ۵ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای به نقل از ریاست امور مهاجرین و عودت‌کنندگان این ولایت گفته است که در حال حاضر روزانه نزدیک به ۲۰ تا ۷۰ خانواده از پاکستان به کشور بازگشت می‌کنند.

در خبرنامه آمده است که  پس از توافق و اجازه‌ای برگشت مهاحرین از روی شناسنامه، بازگشت آنان از پاکستان افزایش یافته است.

طبق خبرنامه، روز گذشته نیز ۲۰۰ خانواده مهاجر افغان از پاکستان بازگشت کرده‌اند که شماری زیاد از آنان باشندگان ولایت ننگرها هستند.

بر اساس خبرنامه، برای خانواده‌های بازگشت کننده از سوی موسسه‌های IOM و NRC مواد خورادکی، وسایل آشپزخانه و پول نقد توزیع شده است. در کنار این کارت کمک نیز از سوی این دو موسسه برای آنان توزیع شده تا در موقع نیاز کمک دریافت کنند.

اخیراً مسوولان گذرگاه تورخم اعلام کردند که پس از توقف دو ماهه‌ رفت‌وآمد از این بندر از سوی پاکستان، اکنون شهروندان افغانستان اجازه یافته‌اند که پس از این بدون گذرنامه و با شناس‌نامه‌های شان به کشور برگردند.  

در چند ماه گذشته پناهجویان با آزار، اذیت، بازداشت و زندانی شدن از سوی پولیس پاکستان مواجه بودند که این وضعیت نگرانی‌های را در پی داشته است.

به تاریخ ۲۰ جون همزمان با روز جهانی پناهجویان، سازمان عفو بین‌الملل از حکومت پاکستان خواست تا از بازداشت، اذیت و آزار  خودسرانه‌ای مهاجرین افغان دست بردارند. 

 

 

بازگشت ۳ هزار و ۸۰۰ خانواده مهاجر افغان از پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد