از-مسجد-و-تالار-تا-اماکن-عمومی؛-هیچ‌-جایی-امن-نیست

شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و وارثین شهدای حمله تروریستی بر جشن عروسی در هوتل "شهر دبی" کابل می‌گویند که مردم افغانستان در حال حاضر نه در مساجد، نه در مراسم خوشی و نه در اماکن عمومی امنیت دارند و حکومت نباید در تامین امنیت جان شهروندان بی پروایی کند.

به گزارش افغان نیوز: مراسم گرامی داشت از اولین سالیاد شهدای جشن عروسی در هوتل "شهر دبی" کابل، روز گذشته با حضور مقام‌های حکومتی، شخصیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در مسجد محمدیه کابل برگزار شد.

محمد رضا مظفری امام مسجد محمدیه دراین  مراسم گفت که چنین حملات خون‌بار تروریستی در هیچ دین و آئینی جایز نیست  و قتل هر انسان خلاف ارزش های اسلامی و دینی می‌باشد.

آقای مظفری بیان کرد؛ مردم افغانستان در حال حاضر نه در مساجد، نه در مراسم خوشی و نه در اماکن عمومی امنیت دارند و حکومت نباید در تامین امنیت جان شهروندان بی پروایی کند.

از سوی هم، محمد داوود یکی از وارثین شهدای حمله تروریستی برهوتل "شهر دبی" می‌گوید که همه‌ای مردم افغانستان تشنه‌ صلح اند و از این روند حمایت می‌کنند، اما وارثین شهدا انتظار دارند تا در مذاکرات صلح عدالت مورد توجه قرار گیرد تا خون شهدا نادیده گرفته نشود.

وی گفت: مدت یک سال از حادثه خونین هوتل شهر دبی می‌گذرد اما متاسفانه تاکنون حکومت و نهاد های ذیربط از چگونگی حادثه برای خانواده های شهدا هیچ نوع معلومات ارایه نکرده و این عمل نشان دهنده غفلت نهاد‌های مربوطه است.

در همین حال، سلطان علی یکی دیگر از وارثین شهدا از کمیسیون مستقل حقوق بشر و سایر مراجع حقوقی ملی و بین المللی خواست تا امور حقوق بشری از جمله قربانیان جنگ و حوادث تروریستی را مورد توجه قرار دهند و به عدالت حقوقی خانواده ها رسیدگی نماید.

وی افزود: « ما از دولت، گروه طالبان و جامعه جهانی می خواهیم تا مذاکرات صلح را روشن به پیش ببرند و هرگونه ابهامات را که سر راه صلح قرار دارد، بردارند تا یک صلح باعزت و پایدار در کشور حاکم گردد».

در همین حال، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله کشور با ابراز غم شریکی به خانواده های شهدا گفت که در دو ماه گذشته یک رهبر گروه داعش به شمول ده ها تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی در کابل بازداشت شده و لانه های تروریستی آنان از بین برده شده است.

وی افزود: عمل ما در برابر داعش واضح و روشن است و تا نابودی این گروه عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه خواهد داشت. آقای آرین بیان کرد که ما عملا با 20 گروه تروریست مواجه هستیم که از سوی کشور های همسایه تقویت می‌شود. اما داعش و طالبان باید بدانند که ملت افغانستان در یک صف واحد قرار دارند و اجازه حملات تروریستی را نخواهند داد.

وی در اخیر تاکید کرد؛ در صورتی‌که طالبان به صلح تن ندهند، قوای مسلح افغانستان گلیم این گروه را در این کشور جمع خواهند کرد.

این درحالی است که سال گذشته به تاریخ 27 اسد، گروه داعش در یک مراسم عروسی بالای هوتل "شهر دبی" در غرب کابل حملات انفجاری انجام داد که در نتیجه آن دستکم 63 نفر جان باختند و 182 نفر دیگر زخمی شدند. تمام قربانیان این رویداد غیر نظامی بودند.

از مسجد و تالار تا اماکن عمومی؛ هیچ‌ جایی امن نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد