از-وسایطه-نقلیه-وزارت-داخله-در-امور-شخصی-استفاده-می‌شود

کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری یا« میک» می‌گوید؛ یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که هم اکنون ۱۷۰ وسایط نقلیه وزارت داخله توسط کسانی استفاده می‌شوند که مربوط این وزارت نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اسحاق پویا، پژوهشگر کمیته‌ای میک امروز( دوشنبه، 27 عقرب) در نشست خبری که در مورد تطبیق سفارشات کمیته میک برای مبارزه علیه فساد اداری در وزارت داخله سخن می‌گفت، تاکید کرد: یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که وسایطه نقلیه وزارت داخله توسط کارمندان این وزارت در عروسی‌ها و امور شخصی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: «170 وسایط نقلیه به کسانی داده شده که مربوط به وزارت داخله نمی‌شود و شامل وکیلان پیشین، فرماندهان امنیه پیشین، جنرالان پیشین و سیاسیون می‌شود».

آقای پویا گفت که میک مطالعه موردی در باره‌ای دارایی ها، موترها و کمپوترهای وزارت داخله را پس از آن انجام داد که شماری از نهادهای بین‌المللی از جمله سیگار گفته بود که موترهای وزارت داخله مورد سوء استقاده کارمندان و شماری افراد دیگر قرار می‌گیرد.

به گفته پویا وزارت داخله سیستم GPS ندارد که بداند وسایط نقلیه این وزارت در کجار و به چه موارد استفاده می‌شود. او گفت که  این وزارت به تازگی تلاش دارد که این سیستم را توسط دونرها تامین کند.

در همین حال، میوند روحانی، رییس دارلانشاء کمیته میک می‌گوید که وزارت داخله از میان 56 سفارش این کمیته را که در بخش خریداری، لوژستیک و مدیرت منابع بشری این وزارت داده بود، 31 سفارش آن تبطیق و 11 سفارش دیگر آن در حال آغاز است.

آقای روحانی گفت: سه سفارش دیگر میک که در برگیرنده به‌روز رسانی ارزیابی عملکرد، سجل اسناد، و ارائه آموزش مربوط به کار در پیوند به اصول احلاقی و مسلکی سربازان می شود، تبطیق نشده است. او تاکید کرد که مردم از برخورد بد و غیر اخلاقی پولیس شکایت دارد.

روحانی گفت که میک برای مبارزه علیه پولیس خیالی سیستم APPS را به وزارت داخله سفارش کرده بود که 80 در صد آن تطبیق شده است.

رییس دارلانشاء کمیته میک افزود که از دیگر سفارشات این کمیته برای وزارت داخله در بخش ترفیعات فوق العاده افسران بوده است که در سال 1394 دو هزار و در جریان امسال 200 ترفیع فوق‌العاده در این وزرات صورت گرفته است که این آمار کاهش ترفیعات فوق العاده را در وزارت داخله نشان می دهد.

به گفته آقای روحانی وزارت داخله در بخش متقاعدین سفارش این کمیته را تطبیق کرده و دوسیه 6 هزار متقاعد این وزارت را الکترونیکی کرده است.

روحانی در پاسخ به ادعایی شماری از نمایندگان پارلمان که گفته بودند، فساد در بخش استخدام در وزارت داخله وجود دارد و چنین استخدام‌ها در راستای تصفیه قومی صورت می‌گیرد، گفت: «ما نهاد تحقیقی هستیم و اعضای شورای ملی بدون اسناد ادعاد کرده و تا کنون ما در این زمنه اسناد نداریم و با ما کدام مدرک شریک نشده است».

این همه در حالی است که چندی پیش شماری از نمایندگان پارلمان از استخدام‌‌های غیر قانونی در وزارت داخله شکایت کرده و تاکید کردند که این استخدام‌ها در راستای تصفیه‌ای قومی صورت می‌گیرد.

 

از وسایطه نقلیه وزارت داخله در امور شخصی استفاده می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد