استاد-مکتب-افغان-ترک-هنوز-در-قید-پولیس-است

شورای اولیان شارگردان مکتب افغان – ترک می‌گوید: ۲۱ قوس، چهار تن از استادان مکتب افغان – ترک در کابل به دلیل نامعلوم توسط پولیس بازداشت شدند که بعد از دادخواهی اولیان شارگردان این لیسه، سه تن شان رها شدند و یک تن هنوز در قید پولیس است که باید رها گردد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: اولیان شاگردان لیسه افغان – ترک امروز (پنج شنبه 30 قوس ) در یک برنامه خبری در کابل گفتند: یک تن از استادان لیسه افغان – ترک هنوز رها نشده است. حکومت باید این استاد را رها کند و هیچ دلیل تا هنوز به مجرم بودن استادان مکتب افغان ترک وجود ندارد.

استاد که هنوز در بند پولیس افغانستان قرار دارد به نام یلماز آیتن، باشنده کشور تریکه است که چند روز قبل توسط پولیس در مسیر راه بازداشت شده و تا هنوز رها نشده است.

کبیر رنجبر یک از اعضای خانواده شاگردان لیسه افغان – ترک داخل شدن پولیس به لیسه نسوان افغان – ترک را تقبیح کرد و گفت: نیروهای امنیتی به چه دلیل استادان لیسه افغان – ترک را بازداشت کرده اند و این عمل پولیس بازی با سرنوشت اطفال است که در بهترین نهاد درس می خوانند.

عبدالشکور دادرس، معاون اولیان شاگردان لیسه افغان ترک گفت: این عمل حکومت که استادان لیسه افغان – ترک را بدون کدام دلیل بازداشت و بعد در زندان خانگی نگهدارند، درست نیست. نیروهای امنیتی دلیل این کار شان را باید با اولیان شاگردان مکتب افغان – ترک شریک سازند اما تا هنوز هیچ دلیل برای بازداشت این استادان وجود ندارد.

دادرس گفت: نیروهای امنیتی بدون کدام امر از دادستانی کل، وارد خوابگاه لیسه نسوان افغان – ترک شده اند که این عمل انها خلاف دین و شریعت اسلامی است. اولیا شاگرد مکتب افغان ترک از رئیس جمهور کشور خواست که این مشکلات را در لیسه افغان – ترک حل کنند و نگذارند که با سرنوشت شاگردان بازی صورت گیرد.

او افزود: مکتب‌های افغان – ترک، ثبت و راجستر حکومت افغانستان است و شاگردان این ملت را به بهترین شکل درس میدهند و همه ساله صدها شاگرد نخبه را فارغ میدهند.

پیش از این نیز مکاتب افغان – ترک در افغانستان به حمایت از فتح الله گولن فرد که دولت ترکیه آن را در کودتای نافرجام دخیل دانسته بود، از دولت افغانستان خواسته بود که این نهادهای آموزشی را در افغانستان مسدود سازند.

اما وزارت معارف افغانستان بارها گفته است که مکاتب افغان - ترک در افغانستان تحت نظر این وزارت فعالیت دارد و امر مسدود شدن این نیز به رئیس جمهور کشور وابسته است نه به وزارت معارف و دیگر نهادها.

استاد مکتب افغان ترک هنوز در قید پولیس است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد