استخراج-غیرقانونی-معادن-به-زودی-متوقف-می-شود

سرپرست وزارت معادن و پترولیم می گوید؛ تمام ساحاتی که در آن معدن‌کاری غیرقانونی صورت می‌گیرد، شناسایی شده و از این روند به زود ترین فرصت جلوگیری خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم امروز چهار شنبه(29، جوزا) طی یک نشست خبری در کابل گفت که استخراج غیرقانونی معادن در شمار زیادی از ولایت‌های کشور جریان دارد، اما تمام ساحاتی که معدن‌کاری غیرقانونی صورت می‌گیرد، شناسایی شده، یعنی نوع منرال و افرادی که معدن‌کاری می‌کنند، نیز شناسایی شده است.

نرگس نهان هم‌چنان گفت که با این افراد گفت‌وگو و از نزدشان تعهد گرفته شده است تا در صورتی که مشکل فنی و محیط زیستی وجود نداشته باشد، جواز کار قانونی بگیرند و به استخراج معان به صورت قانونی ادامه دهند.

او تصریح کرد که برخی از ساحات نیز وجود دارد که به دلیل مشکل فنی و محیط زیستی، وزارت معادن و پترولیم جواز توزیع کرده نمی‌تواند، اما اراده جدی برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی معدن از این ساحات وجود دارد.

به گفته نرگس نهان، وزارت معادن و پترولیم در این مورد حمایت شورای امنیت ملی و وزارت امور داخله را با خود دارد تا استخراج غیرقانونی معدن در این ساحات را ممنوع کند. با این حال، او تأکید کرد که امکان قانون‌مندسازی بسیاری از این ساحات وجود دارد.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت که روند قانون‌مندسازی آغاز شده است و کار روی بررسی و شناسایی ساحات جریان دارد. او افزود که در چهار ولایت این ساحات شناسایی و بررسی شده و گزارش‌های آن نیز به شورای امنیت ملی فرستاده شده است.

خانم نرگس از کابل، پنجشیر، کاپیسا و پروان به عنوان ولایت‌هایی نام ‌برد که بررسی‌هایش تکمیل شده و به زودی کار روی دیگر ولایت‌ها نیز آغاز خواهد شد.

استخراج غیرقانونی معادن به زودی متوقف می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد