استقبال-مکرر-امریکا-از-سرکوب-داعش-در-افغانستان

قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا در دیدار با رییس جمهور غنی از سرکوب گروه تروریستی داعش در افغانستان ستایش کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته با جنرال کنت مکینزی قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی ایالات متحده امریکا دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، جنرال کنت مکینزی از دستآوردها نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم، به خصوص سرکوب داعش در افغانستان یاد کرد و توانایی های نیروهای افغان را مورد ستایش قرار داد.

همچنان در اعلامیه ارگ آمده است که هر دوجانب در رابطه به تحولات اخیر امنیتی در منطقه، همکاری های دوجانبه امنیتی و تعهدات دوامدار ایالات متحده امریکا با افغانستان به ویژه در سکتور امنیتی و دفاعی، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور غنی ضمن قدردانی از همکاری های دوامدار ایالات متحده امریکا، گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توانایی دفاع از کشور را دارند و این نیروها توانستند گروه تروریستی داعش را در افغانستان سرکوب نمایند.

در همین حال، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی نیز دو روز قبل تاکید داشت: امروز افتحار می کنیم که عملیات الفتح طالبان را شکست دادیم.

این درحالی است که سازمان عفو بین‌الملل اعلام نموده که در جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۹ میلادی، دو هزار و ۵۶۳ غیرنظامی کشته و پنج ‌هزار و ۶۷۶ زخمی شده اند.

استقبال مکرر امریکا از سرکوب داعش در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد