استقبال-پاکستان-از-آزادسازی-بخشی-از-دارایی‌های-افغانستان

نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد، پس از صدور فرمان اجرایی کسر ذخایر ارزی و آزادسازی بخش دیگری از پول‌های افغانستان توسط جو بایدن گفته که«نصف نان بهتر از هیچ است».

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های پاکستانی امروز( شنبه، ۲۳ دلو) پس از فرمان جو بایدن، رییس جمهور امریکا در باره آزادسازی بخشی از ذخایر ارزی افغانستان گزارش داده‌اند که منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد از این اقدام حمایت کرده است.

نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد گفته است که برای احیای اقتصاد آسیب‌دیده افغانستان به پول بیشتری نیاز است. او افزوده است که کشورش پیوسته برای آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان با جهان  هم‌فکر بوده است.

منیر اکرم با انتقاد از سیستم مالی امریکا گفته است: «یک سیستم مالی مشکل دارد که در آن، یک کشور می‌تواند به طور یک‌جانبه دارایی‌های ملی کشور دیگر را برای پرداخت مطالبات مشکوک شهروندان خود، مسدود کند».

او تصریح کرده است که آزادسازی دارایی‌های مسدودشده افغانستان در امریکا برای احیا و حفظ اقتصاد افغانستان بسیار مهم است و منجر به نجات جان میلیون‌ها تن در زمستان می‌شود.

منیر گفته که آزاد‌سازی این دارایی‌ها برای تامین نیازهای اولیه مردم از جمله در زمینه صحت و آموزش حیاتی است.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا فرمان اجرایی کسر 3.5 میلیارد دالر از دارایی‌های افغانستان را صادر کرد که پس از تایید دادگاه به قربانیان ۱۱ سپتامبر داده خواهد شد.

استقبال پاکستان از آزادسازی بخشی از دارایی‌های افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد