حمله-روسیه-به-اوکراین-باعث-فرار-هزاران-نفر-به-مجارستان-می‌شود

نخست‌وزیر ملی‌گرای مجارستان هشدار می‌دهد که تهاجم روسیه به اوکراین ممکن است سبب فرار صدها هزار آواره جنگی از مرز اوکراین به سمت مجارستان شود.

به گزارش افغان نیوز؛ ویکتور اوربان، رهبر عوام‌گرا از جناح راست افراطی مجارستان روز شنبه(23 دلو) در سخنرانی سالانه خود که امسال در جریان کارزار سیاسی برای انتخابات پارلمانی مجارستان ایراد می‌کرد، خواستار یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای تنش‌های فزاینده و بیم تهاجم قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین شد.

اوربان گفته است که «پرهیز از جنگ» به نفع کشورش است زیرا؛ چنین جنگی به گفته او باعث سرازیر شدن موجی از پناهندگان اوکراینی و اختلال در اقتصاد مجارستان می‌شود.

اوربان در عین حال گفته که با طرح‌های اتحادیه اروپا برای به کارگیری تحریم‌ها علیه روسیه به مثابه اهرم بازدارنده مخالف است. او افزوده است: «تحریم، سیاست‌های تنبیهی، سخنان تند یا هر نوع سختگیری دیگری از سوی قدرت‌های بزرگ قابل طرح نیست».

ویکتور اوربان از سال ۲۰۱۰ که رهبری مجارستان را بر عهده دارد، در میان رهبران اروپایی همواره بیش از همه به دنبال روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بوده است.

او در دیدار هفته گذشته با پوتین در کرملین، برای افزایش واردات گاز از روسیه گفتگو کرد و از بالا رفتن همکاری کشورش با مسکو در زمینه‌های انرژی، بازرگانی و امنیت ابراز خرسندی نمود.

از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، مجارستان تحت رهبری اوربان به طور مداوم با اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مخالفت کرده است، اگرچه همیشه در نهایت به آنها رای داده است.

این در حالی است که تنش میان امریکا و متحدانش با روسیه روی مسئله اوکراین در این اواخیر به گونه‌ای بی‌پیشینه افزایش یافته است.

با استقرار نزدیک به 100 هزار سرباز توسط روسیه در مرز با اوکراین امریکا و متحدان غربی‌اش، مسکو را متهم به اشغال اوکراین کرده اما؛ روسیه این اتهام‌ را همواره رد کرده است.

حمله روسیه به اوکراین باعث فرار هزاران نفر به مجارستان می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد