بحران-اوکراین؛-امریکا-سه-هزار-نیروی-دیگر-به-لهستان-می‌فرستد

امریکا در پی خطر قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، سه هزار نیروی دیگر به لهستان می‌فرستد که با اعزام این نیروها شمار نیروهای اعزامی امریکا به شرق اروپا به شش هزار نفر می‌رسند.

به گزارش افغان نیوز؛ کاخ سفید هشدار داده است که روسیه هر لحظه ممکن است به اوکراین حمله کند و از شهروندانش خواسته تا در ۴۸ ساعت آینده اوکراین را ترک کنند.

چند کشور دیگر از جمله بریتانیا، استرالیا، کانادا و کره جنوبی نیز از شهروندانشان خواسته‌اند فورا خاک اوکراین را ترک کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفته است روسیه به دنبال بهانه‌ای است تا اشغال اوکراین را توجیه کند.

اما؛ روسیه کشورهای غربی را به «دروغ‌پراکنی» متهم کرده و گفته است که با این روش می‌خواهند «اقدامات تهاجمی» خود را بپوشانند.

بااین حال،  تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران ادامه دارد و قرار است جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا و امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه امروز(شنبه 23 دلو)با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه گفت‌گو کنند.

روسیه برای کاستن از تنش‌ها خواسته‌هایی را مطرح کرده که از جمله آن می‌توان به عدم پیوستن اوکراین به ناتو و گسترش نیافتن این پیمان دفاعی غربی به شرق اروپا اشاره کرد. کشورهای غربی با خواسته‌های روسیه موافقت نکرده‌اند.

این در حالی است که روسیه در ماه‌های اخیر هزاران نیرو در مناطق هم مرز با اوکراین مستقر کرده که این به نگرانی‌ها از حمله احتمالی به اوکراین دامن زده است.

بحران اوکراین؛ امریکا سه هزار نیروی دیگر به لهستان می‌فرستد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد