اظهارات-متناقض-در-مورد-حمله-هوایی-بر-یک-مسجد-در-لوگر

سخنگوی گروه طالبان مدعی است که در نتیجه حملات هوایی نیروهایی امریکایی و داخلی بر یک مسجد در مربوطات مرکز ولایت لوگر ۲۴ فرد ملکی کشته شده اند اما وزارت داخله کشته شدگان را از جمله تروریستان مسلح عنوان کرده است.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز سه شنبه(25، سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که به دوام جنایات جنگی، ساعت ۶ عصر روز گذشته، امریکایی های اشغالگر به جاسوسی غلامان داخلی شان مسجدی را در منطقه کمال خیل در مربوطات مرکز ولایت لوگر که مردم در آن برای تفسیر قرآن نشسته بودند، بمباران کردند.

در اعلامیه آمده است که در نتیجه این بمباری، مسجد کمال خیل کاملا تخریب شده است، ۲۴ نفر مردم ملکی منطقه شهید و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی طالبان می گوید که این جنایت در حالی انجام می یابد که پری شب نیز در نتیجه بمباران عساکر امریکایی و داخلی بر یک خانه شخص ملکی در منطقه خلج ولسوالی گیزاب ولایت، ۳۵ تن اعضای خانواده که بیشتر شان زنان و کودکان بودند، به شهادت رسیدند.

آقای مجاهد نوشته است که اشغالگران در منطقه چوپان ولسوالی جغتو و دیگر مناطق ولایت میدان میدان وردک نیز چاپه زدند و ۱۶ نفر ملکی را به شهادت رساندند.

وی همچنان در اعلامیه تصریح نموده است که امریکایی های اشغالگر و عساکر اداره کابل درین اواخر به این گونه کشتارهای قصدی دست جمعی و جنایات علنی بشری کمر بسته اند.

از سوی هم، در اعلامیه وزارت امور داخله که امروز سه شنبه(25، سرطان) منتشر شده، آمده است که منسوبین پولیس قطعات خاص وزارت امورداخله، شب گذشته درمربوطات قریه کمال خیل ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر عملیات ضدهراس افگنی را علیه گروه تروریستی طالبان راه اندازی نموده بودند.

اعلامیه افزوده است که درنتیجه این درگیری ها با حمایه ضربات هوايی برمواضع طالبان 22 هراس افگن طالب به هلاکت رسیده اند.

در اعلامیه آمده است که قدرت الله مسئول نظامی گروه تروریستی طالبان, نعمت الله مسئول ترور کارمندان دولتی, حبیب یکتن از قوماندانان برجسته این گروه و حبیب الله عضو کمیسیون گروه تروریستی طالبان در جمع کشته شده گان اند.

وزارت داخله تصریح نموده است که در این عملیات، به نیروهای امنیتی و مردم ملکی آسیب نرسیده است.

اظهارات متناقض در مورد حمله هوایی بر یک مسجد در لوگر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد