اعتراف-وزیر-صحت-به-بی-توجهی-صحت-فردی

وزارت صحت عامه میگوید که این نهاد به صحت عام مردم تلا کرده اما در زمینه صحت فردی در کشور بی توجه بوده است.

به گزارش افغان نیوز: داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه کشور در برنامه گرامی داشت از کسب مقام بهترین وزیر جهان امروز شنبه 27 دلو اعتراف کرد که شکایت های در مورد بی اعتنایی وزارت صحت عامه به بیماران شنیده شده است اما این جایزه جهانی به دلیل تلاش های همگانی برای عام مردم بوده است نه فرد.

آقای فیروز با بیان این مطلب تصریح می کند که از نام وزارت صحت عامه پیدا است که باید به عام مردم امکانات فراهم نماید تا فرد.

وزیر صحت عامه با این که کسب مقام بهترین وزیر جهان را تلاش و همکاری همکارانش می پندارد اما تاکید می کند که وی تنها دریافت کننده این جایزه بوده در حالی که تلاش های پرسنل وزارت این افتخار را به وی داده است.

وی همچنان افزود که این جایزه مسئولیت بزرگتر را بر عهده آنان گذاشته تا به تمامی توقعات مردم پاسخ داده شود.

آقای فیروز الدین فیروز در عین حال دستاوردهای بزرگ چون عملیات قلبی و پیوند گرده در کشور را از افتخارات این وزارت عنوان کرده علاوه می کند که کشورهای لیبیا، یمن، سودان، عراق و پاکستان از متخصصان صحت اطفال افغان درخواست همکاری نموده اند تا چگونگی تداوی بیماری کودکان را برای داکتران این کشورها مشوره و آموزش دهند.

از سوی هم وزیر صحت مبارزه با فساد و شفافیت در این وزارت را از شاخص های عمده افتخارات این جایزه جهانی می داند و تاکید می کند که این وزارت علاوه بر خدمات صحی در سطح کلی علیه فساد نیز دراین وزارت مبارزه کرده است.

احمد جان نعیم معین وزارت صحت عامه معیارهای تشخیص بهترین وزیر را در میان هشت کشور، ارایه خدمات صحی، نو آوری و ایجاد برنامه برای قابلگی، بهبود وضع صحی مادران و اطفال، رسیدگی به ضرویات جوانان و زنان و داشتن دیدگاه متفاوت به مردم عنوان می کند.

شماری از اشتراک کنندگان خارجی در این مراسم نیز از کارکرد وزیر صحت عامه افغانستان به نیکویی یاد کرده و او را وزیر نمونه در افغانستان می دانند.

قابل یاداوری است که فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه کشور هفته قبل عنوان و جایزه بهترین وزیر جهان را از میان هشت وزیر دیگر که نامزد این جایزه بودند، جهان کسب نمود.

اعتراف وزیر صحت به بی توجهی صحت فردی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد