اعضای-کمیسیون-مستقل-انتخابات-تکمیل-گردید

سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات در مراسم معرفی سید حفیظ‌الله هاشمی عضو کمبود این کمیسیون گفت که اعضای این نهاد تکمیل گردیده و آنان کوشش می‌کنند تا انتخابات سال آینده را در وقت تعیین شدۀ آن برگزار نمایند.

به گزارش افغان نیوز: وسیمه بادغیسی، سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات امروز( چهارشنبه، ۴ دلو) در مراسم معرفی سید حفیظ‌الله هاشمی عضو کمبود این کمیسیون گفت که اعضای این نهاد تکمیل گردیده و آنان کوشش می‌کنند تا انتخابات سال آینده را در وقت تعیین شدۀ آن برگزار نمایند.

او گفت که برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری از مکلفیت‌های قانونی کمیسیون مستقل انتخابات است و افزود که آماده‌گی‌های اولیه در این قسمت گرفته شده‌است.

خانم بادغیسی هم‌چنان افزود که آماده‌گی برای تهیه فهرست‌ رای‌دهنده‌گان گرفته و این فهرست به اساس تذکره‌های ورقی صورت خواهد گرفت و خاطر نشان ساخت که بودجۀ آن نیز فراهم شده‌است.

او افزود که جامعه‌جهانی متعهد شده که نزدیک به ۳۰ میلیون دالر در قسمت تهیه فهرست رای‌دهنده‌گان بپردازد و همین قسم دولت افغانستان هم ۲٫۵ میلیون دالر.

از سوی هم، سید حفیظ الله هاشمی عضو جدید کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این کمیسیون در حال حاضر در تنگ‌نای اعتماد قرار گرفته است و وعده سپرد که گام‌های را جهت مرفوع ساختن این مشکل آنان خواهد برداشت.

آقای هاشمی تاکید نموده تیم کاری کمیسیون مستقل انتخابت به‌خاطر اعتمادی سازی، شفافیت و حساب‌دهی در بخش انتخابات و بودجۀ این نهاد از هیچ‌گونه سعی و تلاش دریغ نخواهید ورزیدند.

به تازه‌گی گزارش‌های به نشر رسید که در آن گفته شده بودند که سند لیسانس آقای هاشمی جعلی بوده و از دانش‌گاهی که فارغ گردیده اصلا وجود ندارد.

آقای هاشمی؛ اما با رد این گزارش‌ها گفت که سند تحصیلی‌اش توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان طی مراحل شده و افزود که گزارش‌ رسانه‌ها بیش از توطیه علیه او نیست.

او گفت که شماری از افراد می‌خواهند که کار در کمیسیون پیشرفت نکند و علاوه کرد که این وظیفۀ وزارت تحصیلات بود که جواب کامل را قبل از این، در این مورد ارایه می‌کرد.

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات تکمیل گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد