افتتاح-اولین-مرکز-پرورش-سگ‌های-هوشمند-در-افغانستان

با افتتاح اولین مرکز پرورش سگ‌های ژرمن شپر در افغانستان، قرار است تمام سگ‌های مورد نیاز نهادهای دولتی و غیر دولتی در این مرکز پرورش یابد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: اولین مرکز پرورش سگ‌های ژرمن شپر یا هوشمند، امروز (پنج شنبه 14 جدی) در کابل افتتاح شد که قرار است تمام سگ‌های مورد نیاز ادارت دولتی و غیر دولتی را پرورش دهد.

باز محمد نظامی، آموزش دهنده سگ گفت: مرکز خدمات سگ‌های ژرمن شپر ظرفیت این را دارد که به هر تعداد سگ که ادارت دولتی و غیر دولتی خواسته باشند، این مرکز پرورش دهد و در اختیار این نهادها قرار دهد.

آقای نظامی گفت: سگ ژرمن شپر بهترین نوع سگ است که در اکثر کشورهای جهان برای کشف مواد انفجار، مواد مخدر و شناسایی انسان استفاده میشود.

او افزود: نهادهای دولتی و غیر دولتی هزینه هنگفت را برای تداوی سگ‌ها به خارج کشور مصرف می‌کنند که تا هنوز هیچ نوع مرکز معیار در داخل کشور وجود نداشت که سگ‌ها را تداوی میکرد اما این اولین مرکز است که پرورش و تداوی سگ را انجام می‌دهد. نظامی تاکید کرد: افراد که در این نهاد حضور دارند سابقه پرورش سگ در داخل کشور را دارند و از دانش کافی در این زمینه برخوردار اند.

در حال حاضر هر قلاده سگ پرورش یافته بین 60 الی 100 هزار دالر امریکایی خریداری میشود که سالانه میلیون‌ها دالر در این زمینه مصرف میشود اما اکنون مرکز پرورش سگ‌های ژرمن شپر سگ مورد نیاز را پرورش میدهد.

از سوی دیگر داکثر ذبیح الله دانش گفت: هر توله سک از خارج کشور سه هزار و پنج صد دالر خریداری میشود و هزینه انتقال ان به افغانستان نیز حدود چهار هزار دالر را در بر میگرد که اگر این سگ ها در داخل کشور نسل گیری شود، ارزانتر تمام میشود و باعث میشود که سرمایه کلان به خارج انتقال نکند.

او بیان داشت: مرکز خدمات سگ‌های ژرمن شپر در افغانستان سگ‌ها را مدت 18 ماه پرورش میدهد و بعد از آن بین 20 الی 70 هزار دالر به فروش میرساند.

به گفته این مسئول مرکز پرورش سگ: هدف از ایجاد این مرکز، پرورش سگ در داخل کشور و مانع فرار پول از کشور است. در حال حاضر یک سگ اگر مریض شود، تنها هزینه انتقال آن به خارج کشور 7 هزار دالر را در بر میگرد و هزینه تداوی آن بستگی به مریضی سگ دارد. دانش افزود: مرکز سگ‌های ژرمن شپر افراد ورزیده در اختیار دارد که میتوانند هر نوع مریضی سگ را درمان کند.

سگ ژرمن شپر زرنگترین نوع سگ از میان 60 نوع سگ است که در اکثر کشورهای جهان برای کشف مواد مخدر، مواد انفجاری و شناسایی افراد استفاده کرد.

در حال حاضر مرکز خدمات سگ‌های ژرمن شپر 15 قلاده سگ ژرمن شپر از یک ماهه الی 15 ساله در اختیار دارد که در حال پرورش است. تمام سگ های که در این مرکز آورده و به فروش رسانیده می شود، ثبت میشود. اگر کدام وقت گم شود قابلت پیدا شدن آن فراهم است.

مرکز خدمات سگ‌های ژرمن شپر برای تغذیه این سک ها، غذاهای معیاری از شرکت های جهانی در اختیار دارد.

افتتاح اولین مرکز پرورش سگ‌های هوشمند در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد