افتتاح-پروژه-خدمات-صحی-در-شفاخانه-صحت-روانی

پروژه خدمات مشوره دهی برای تقویت فراهم آوری مراقبت با کیفیت برای شفاخانه صحت روانی در کابل به ارزش ۷،۶ میلیون افغانی از سوی وزارت صحت عامه افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت صحت عامه افغانستان امروز دوشنبه (6 – سنبله) درکابل پروژه خدمات مشوره دهی برای تقویت فراهم آوری مراقبت با کیفیت برای شفاخانه صحت روان کابل، به منظوربهبود در دسترسی،پوشش،استفاده و کیفیت خدمات صحت روانی به ارزش 7،6 میلیون افغانی افتتاح شد.

فدامحمد پیکان معیین عرضه خدمات صحی صحت عامه میگوید:« عامل اصلی اختلال روانی فقر،مواد مخدر،انتحار،انفجار و مهاجرت شهروندان است».

وی افزود، این پروژه برای دوسال در سه بخش" زنانه،عاجل واطفال،شفاخانه صحت روانی، در قسمت ساختن سیستم تکنالوژی معلوماتی،سیستم های کاری شفاخانه و تمام بخش های شفاخانه استفاده میگردد که این پروژه از طرف جامعه جهانی تمویل میگردد.

وی اضافه نمود، در این پروژه  چهارتن از مشاورین خارجی درقسمت ارتقای ظرفیت، کمپیوترایز کردن سیستم کاری شفاخانه همکارخواهند بودند.

او میگوید که حدود 67 درصد از مردم به اشکال اختلالات روانی مبتلا اند که اکثر مردم از لحاظ روانی قربانی میدهند. وی گفت که از هرچهار خانواده اعضای یک خانواده به اختلالات روانی مصاب هستند.

وی تاکید ورزید که این شفاخانه باید به یکی از شفاخانه های مهم هندوستان هماهنگ و وصل گردد که درسطح جهان تقدیرنامه  WHO دارد.

پیکان تصریح کرد؛ این شفاخانه دارای 65 بیستر بوده که 30 بیستر آن مردانه، 30 بیستر زنانه و همچنان پنج بیستر آن برای اطفال تخصیص داده شده است.

این درحالی است که وزارت صحت عامه افغانستان و مسوولان صحی عاملی اصلی اختلالات روانی شهروندان را ناشی از جنگ،حملات انتحاری انفجاری،فقر،مواد مخدر و مهاجرت عنوان کرده است.

همچنان وزارت صحت عامه به رسانه ها گفته است که این وزارت تلاش دارد تا پروژه ی خدمات صحی را به منظور،بهبود در دسترسی،پوشش،استفاده و کیفیت خدمات صحت روانی را به همکاری مشاورین خارجی در مرکز و ولایات تطبیق نماید.

افتتاح پروژه خدمات صحی در شفاخانه صحت روانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد