افراد-ناشناس-سه-سرباز-را-در-هرات-به-گلوله-بستند

مسوولان هرات تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی تیراندازی تفنگ‌داران ناشناس، سه تن از سربازان ارتش در این ولایت، کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: منابع امنیتی در هرات می‌گویند که ساعاتی پیش، افراد مسلح ناشناس بر یک رنجر اردوی ملی در این ولایت گلوله‌باری کرده‌اند که در نتیجه آن سه نیروی ارتش کشته شده و چهار تن دیگر زخم برداشته‌اند.

در همین حال، محمدرفیق شیرزی، سخن‌گوی صحت عامه هرات، به رسانه‌ها گفته که این رویداد امروز چهارشنبه (۱ دلو)، در ساحه‌ی پای مناره‌های شهر هرات، رخ داده است.

وی افزوده که در نتیحه‌ی این رویداد، سه سرباز ارتش (اردوی ملی)، جان باخته و چهار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

آقای شیرزی گفته است: «زخمی‌ها و افراد جان‌باخته توسط هرات آمبولانس ابتدا به  شفاخانه‌ی حوزوی هرات منتقل و بعداز خدمات طبی فوری برای زخمیان، مجددا به شفاخانه‌ی قول اردو ظفر منتقل شدند.»

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پولیس هرات می‌گوید که دو فرد مسلح بر یک موترسایکل سوار بودند و پس از تیراندازی بالای سربازان ارتش از ساحه فرار کرده‌اند.

گفته می‌شود که گروه طالبان با جاسازی مواد انفجاری در نزدیکی پاسگاه امنیتی در منطقه پل مالان این ولایت نیز قصد سقوط این پاسگاه را داشتند.

این درحالی  است که اخیراً حمله‌های هدف‌مندی که بیشتر خبرنگاران، عالمان دین، فعالان مدنی و کارمندان ملکی و نظامی دولت را هدف قرار می‌دهد، در سطح کشور افزایش یافته است. تاکنون مشخص نیست که چه گروهی در پشت این حمله‌ها قرار دارد، اما مسوولان نهادهای امنیتی طالبان را عامل حمله‌های هدف‌مند در کشور می‌دانند.

افراد ناشناس سه سرباز را در هرات به گلوله بستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد