افزایش-خشونت،-مردم-به-روند-صلح-اعتماد-ندارند

مسوولان کمیسیون مستقل حقوق بشر با ابراز نگرانی می‌گویند که افزایش خشونت‌ها در سراسر کشور به اعبتار روند صلح صدمه وارد کرده است.

به گزارش افغان نیوز: لطیفه سلطانی، هماهنگ کننده حمایت و انکشاف حقوق زنان در کمیسیون حقوق بشر در یک گفتگو با افغان نیوز از افزایش خشونت‌ها در کشور انتقاد کرده و گفت که به منظور اعتبار بخشی به روند صلح، باید آتش‌بس دایمی اعلام شود.

بانو سلطانی، برقراری آتش‌بس را نیاز جدی برای پیشرفت در روند صلح عنوان کرد و گفت که اکنون جنگ در تمامی ولایات افزایش یافته و روزانه صدها غیر نظامی در پی این خشونت ها به کام مرگ کشیده می‌شوند.

وی گفت که در سایه یک آتش‌بس فراگیر، جان غیر نظامیان حفظ و روند صلح نیز به پیش خواهد رفت. بنابراین، حفظ دستاورد های 18 سال اخیر و توجه به خواست قربانیان جنگ نیز در روند صلح باید درنظر گرفته شود.

خانم سلطانی اظهارداشت که بدون توجه به خواست همۀ گروه های اجتماعی به شمول زنان در روند صلح و حفظ حقوق این گروه ها، تامین صلح پایدار در کشور ممکن نخواهد بود.

وی افزود: طالبان تاهنوز ارادۀ کافی برای تغییر نیت شان و نوع نظامی که این گروه می‌خواهد متاسفانه پیدا نکرده اند. اما نگرانی کمیسیون حقوق بشر حفظ دستاورد های 18 ساله است تا از بین نرود.

این درحالی است که نمایندگان اتحادیه اروپا و سفیر امریکا در کابل با نشر اعلامیه خواهان نهایی شدن سریع تشکیلات و آغاز کار شورای عالی مصالحه ملی شده اند.

اتحادیه اروپا از شورای عالی مصالحه ملی به عنوان نهادی برای رهبری و مدیریت مذاکرات صلح، یاد کرده. و گفته است که دست یابی به صلح پایدار با احترام به حقوق و خواست های مردم و از طریق اتحاد قوی سیاسی در کنار جمهوریت و شمولیت صداهای همه افغان ها ممکن است.

افزایش خشونت، مردم به روند صلح اعتماد ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد