افزایش-درصدی-تلفات-غیرنظامیان-در-انفجار-ماین‌ها

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های مقناطیسی و کنارجاده‌ای در ماه اسد سال جاری در مقایسه به ماه سرطان، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی کمیسیون حقوق بشر که دیروز (سه‌شنبه، ۴ سنبله) منتشر شد، آمده است که در جریان ماه اسد،‌ در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های مقناطیسی و کنارجاده‌ای در کشور، ۹۷ غیرنظامی کشته و ۱۱۵ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این تعداد غیرنظامیان در نتیجه‌ی ۵۹ رویداد انفجار ماین مقناطیسی و کنارجاده‌ای کشته و یا زخمی شده‌اند. در میان کشته‌شدگان ۱۱ زن و ۱۳ کودک و در میان زخمیان شش زن و ۳۰ کودک شاملند.

براساس آمارهای کمیسیون حقوق بشر، در جریان ماه سرطان سال جاری، تلفات ۱۹۱ غیرنظامی (۷۶ کشته و ۱۱۵ زخمی) در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های مقناطیسی و کنارجاده‌ای ثبت شده بود.

این کمیسیون یک‌بار دیگر از طرف‌های درگیر در جنگ خواسته است که از «تاکتیک‌های کور نظامی» که نمی‌تواند بین اهداف نظامی و غیرنظامی تفکیک کند، خودداری کنند.

به باور کمیسیون حقوق بشر، استفاده از «تاکتیک کور نظامی» حمله‌ی قصدی بر غیرنظامیان پنداشته شده و جنایت جنگی دانسته می‌شود.

دولت افغانستان و گروه طالبان تا کنون در مورد این گزارش کمیسیون حقوق بشر چیزی نگفته‌اند.

افزایش 11 درصدی تلفات غیرنظامیان در انفجار ماین‌ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد