افغانستان-با-ثبات-خواست-کشورهای-منطقه-است

نواز شریف نخست وزیر پاکستان از آغار مطالعات امکان سنجی شاهراه کابل-پشاور خبر داده و گفته که افغانستان با ثبات خواست کشورهای منطقه میباشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ نواز شریف روز گذشته در جریان سفرش به انقره، پایتخت ترکیه به رسانه‌ها گفته است که ۶۰ درصد کار انکشافی این پروژه از پشاور به جلال آباد تکمیل شده است.

آقای شریف تاکید کرده است که پاکستان خیرخواه و طرفدار صلح و ثبات در کشور همسایه اش است و افغانستان با ثبات یکی از خواست‌های پاکستان و منطقه می‌باشد.

به اساس گزارش‌ها هزینه‌ی ابتدایی این شاهراه چهار خطی، ۶۷۰ میلیون دالر امریکایی تخمین شده و مدت سه سال این پروژه تکمیل خواهد شد.

این شاهراه از پشاور به کابل ۲۸۰ کیلومتر طول دارد که پشاور و خیبر پشتونخوا را از طریق تورخم و جلال آباد به کابل وصل می‌کند.

این شاهراه بخشی از شبکه‌ی شاهراه‌های پاکستان است و توقع می‌رود که دروازه‌ی برای افغانستان و آسیای میانه باشد.

این در حالی است که روابط میان کابل و اسلام آباد، به علت نفوذ دهشت‌افگنان و حمله‌های آنها در این دو کشور، از نزدیک به دو هفته به تیره‌گی رسیده است.

پاکستان در چند روز اخیر شاهد رویدادهای خونینی بوده است و مقام‌های این کشور ادعا کرده اند که دهشت‌افگنان در افغانستان لانه دارند.

نخست وزیر پاکستان هم‌چنان بر سرکوبی گروهایی که در افغانستان برضد پاکستان فعالیت می‌کنند، تاکید کرده است.

روزنامه‌ی پاکستانی "اکسپرس تریبیون" به نقل از نواز شریف نوشته که گفته است: " ما کسانی را که پاکستان را به حیث یک کشور مترقی در عرصه‌های مختلفت دیده نمی‌توانند، شکست خواهیم داد."

این در حالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان روز گذشته "جمعه، ششم حوت" در کابل گفت که افغانستان هیچ‌گاهی و از هیچ گروه دهشت‌افکنی حمایت نکرده است و متهم کردن افغانستان به حمایت از این گروه‌ها، سودی ندارد.

عبدالله که در مراسم یادبود از عبدالعلی مزاری صحبت می‌کرد گفت: " خوشبختانه افغانستان هیچ‌گاهی از گروهای دهشت‌افگنی حمایت نکرده است. ما گروهای دهشت‌افگنی را به عنوان دشمنان اسلام و تمام بشریت می‌شناسیم."

عبدالله گفت افغانستان خود قربانی دهشت‌افگنی است و هیچ کس نباید میان این گروه‌ها به تفکیک قایل باشد.

افغانستان با ثبات خواست کشورهای منطقه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد