افغانستان-صلح‌آمیز-محور-گفتگوی-قمی-و-جیلانی

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه و سفیر ایران در کابل در سفرش به پاکستان با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه‌ موقت پاکستان و آصف درانی، نماینده‌ی ویژه این کشور در امور افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه‌ پاکستان روز گذشته (دوشنبه، ۲۵ جدی) با نشر خبرنامه‌ای از گفتگو میان مقام‌های پاکستانی و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان خبر داده است.
در خبرنامه آمده است که جیلانی در دیدار با قمی بر تعهد پاکستان به یک افغانستان صلح‌آمیز و باثبات و همچنین بر ضرورت افزایش هماهنگی برای ثبات منطقه‌ای تاکید کرده است.
طبق خبرنامه، وزیر خارجه‌ موقت پاکستان نقش کشورهای همسایه‌ افغانستان برای دستیابی به چشم‌انداز یک منطقه‌ی صلح‌آمیز و باثبات را حیاتی دانسته است.
در خبرنامه‌ وزارت خارجه‌ پاکستان آمده است که آقای قمی با آصف درانی، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان هم در مورد وضعیت این کشور و روندهای منطقه‌ای برای صلح و گفتگو مذاکرات گسترده‌ای انجام داده است.
خبرگزاری دولتی ایران-ایرنا نیز سفر نماینده‌ ویژه آن کشور برای افغانستان به پاکستان را گزارش کرده است نگاشته است که این سفر به دعوت رسمی آصف درانی، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان صورت گرفته است.
بر اساس گزارش این رسانهف محور گفتگوی آقای قمی با نماینده‌ ویژه پاکستان و وزیر خارجه‌ موقت این کشور مسائل منطقه‌‌ای و همکاری مشترک بوده است.
این در حالی است که خبرگزاری ایرنا ناوقت روز یک‌شنبه  (۲۴ جدی) گزارش داد که حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل در راس هیاتی سیاسی به دعوت آصف علی درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به اسلام‌آباد رفته است.

افغانستان صلح‌آمیز محور گفتگوی قمی و جیلانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد