متقی-و-قمی-در-باره-همکاری‌های-سیاسی-گفتگو-کردند

وزارت امور خارجه ا.ا می‌گوید که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.


به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، 22 قوس) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که دو طرف در این دیدار در باره تحولات اقتصادی دوجانبه اخیر افغانستان و ایران، مشکلات مهاجرین افغان در ایران و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دوجانبه بحث و تبادل نظر کرده‌اند.  
طبق خبرنامه، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار حل مشکلات حقوقی و قضایی مهاجران افغان در ایران و حفظ موثر روابط دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور را ضروری خوانده است.  
در خبرنامه آمده است که حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به سفر هیات ا.ا به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا به ایران اشاره کرده و گفته است که ارتباط منطقه‌ای و همکاری‌های دو کشور موجب تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خواهد شد.
آقای قمی در این دیدار بر جدیت و اقدامات سازنده متقابل در زمینه تحکیم و توسعه روابط همه جانبه افغانستان و ایران تاکید کرده است. 
سفارت ایران در کابل تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.
این در حالی است که چندی پیش ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا در سفری به ایران چندین تفاهمنامه با مقام‌های این کشور به امضا رساند.

متقی و قمی در باره همکاری‌های سیاسی گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد