افغانستان،-مرگبارترین-کشور-برای-کودکان

سازمان ملل متحد در گزارش سالانه اش افغانستان را مرگبار ترین کشور برای کودکان شناسایی کرده است.

به گزارش افغان نیوز: بربنیاد گزارش سازمان ملل در سال 2019 میلادی، بیشتر ازسه هزار کودک در رویداد های گونه گون در افغانستان کشته و به همین شمارنیز  زخمی شده اند.

سازمان ملل متحد در گزارش سالانه اش افغانستان را مرگبار ترین کشور برای کودکان شناسایی کرده است.

در این گزارش آمده است که مسوول تلفات بیش از یک هزار و دو صد کودک طالبان  و در حدود یک هزار کودک دیگر نیروهای دولتی شناخته شده اند.

از سوی هم، کمیسیون حقوق بشر با براز نگرانی از وضعیت کودکان کشور می گوید که تنها در شش ماه نخست سال دو هزار و بیست میلادی در حمله های گونه گون ۹۱۰ کودک کشته و زخمی شده اند.

شورای امنیت ملی در واکنش به این گزارش در یک اعلامیه گفته است که حکومت افغانستان گزارش سازمان ملل متحد را تحت عنوان اطفال در منازعات مسلحانه دریافت نموده است.

در این گزارش واضح شده که طالبان مسلح، مخصوصا استفاده این گروه از ماین‌های کنار جاده، حملات انتحاری و تأسیسات ملکی به عنوان سنگر تروریستی، عوامل اصلی قتل‌عام کودکان افغان استند.

در اعلامیه آمده است که حکومت افغانستان همواره برای حفاظت از غیرنظامیان و کاهش خشونت ها توجه کرده است.

این درحالی است که پس از حملات مسلحانه و کشته و شدن ده‌ها کودک و مادر در غرب کابل، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام نموده که فعالیت خود را در شفاخانه و زایشگاه دشت برچی پایان داده اما این تصمیم "ضروری ولی دردناک" بود.

افغانستان، مرگبارترین کشور برای کودکان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد