امریکا-باید-هزینه‌های-بازسازی-افغانستان-را-پرداخت-نماید

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در نشست سازمان همکاری شانگهای گفته است: بازگشت نیروهای ناتو به افغانستان و کشورهای همسایه به هر شکلی ممکن غیر قابل قبول می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های روسی امروز (چهارشنبه، ۹) گزارش کرده‌اند که نیکلایی پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی این کشور در نشست شانگهای گفته است که وضعیت افغانستان نه تنها دشوار، بلکه در حال شکل‌گیری یک بحران طولانی مدت است.

او تاکید کرده است: "لازم است به وضعیت افغانستان که یک سال و نیم پس از قدرت گیری مجدد امارت اسلامی توجه شود و این وضعیت دشوار و ماهیت یک بحران طولانی مدت را به خود می‌گیرد که باید برای جلوگیری این بحران توجه اساسی به این کشور شود".

او افزوده است که باید به واقعیت پرداخته شود که چالش‌ها و تهدیدهای مهمی امنیتی برای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای از خاک این کشور نشات می‌گیرد.

پاتروشف هشدار داده که تروریسم، قاچاق غیرقانونی سلاح، مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی و به‌ویژه گسترش ایدئولوژی افراطی از افغانستان سرمنشا می‌گیرد.

او گفت بیان داشت: واشنگتن که مسوول وضعیت امروز افغانستان است باید هزینه‌های اصلی مالی و بازسازی اقتصاد افغانستان پس از جنگ را متقبل شود.

دبیر کل شورای امنیت روسیه افزود: بازگشت تاسیسات به هر شکل و به هر بهانه بازگرداندن زیرساخت‌های نظامی امریکا و ناتو به منطقه از جمله کشورهای همسایه افغانستان را مطلقا غیرقابل قبول می‌دانیم.

نشست سازمان همکاری‌ شانگهای امروز در شهر دهلی نو هند برگزار شد.

این در حالی است که به تاریخ ۲۱ اگوست ۲۰۲۱ نیروهای امریکایی و متحدان غربی آنان از افغانستان خارج شدند و به طولانی ترین جنگ تاریخ این کشور پایان داد.

 

 

امریکا باید هزینه‌های بازسازی افغانستان را پرداخت نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد