واکنش-وزارت-خارجه-ا-ا-در-پیوند-به-نشست-اخیر-سران-شانگهای

وزارت خارجه در واکنش به خواست سران شانگهای مبنی بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفت: نماینده هر زبان، نسل و سمت وجود دارد، نگرانی کشورهای عضو در این زمینه می‌تواند با درک واقعی حقایق حل شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امارت اسلامی امروز (چهارشنبه، ۱۴ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که امارت اسلامی افغانستان از برگزاری چنین نشست‌ها در راستای ایجاد همآهنگی بهتر به‌منظور تامین امنیت منطقه و توسعه‌ای همکاری‌ها استقبال می‌کند.

در اعلامیه آمده است که امارت اسلامی اشتراک افغانستان در چنین نشست‌ها را که عضویت ناظر آنرا دارد حق مسلم خویش دانسته و عدم حضور در چنین نشست‌ها را مانعی در برابر همآهنگی همه‌جانبه برای جلوگیری از ناامنی و منع قاچاق مواد مخدر؛ کمک‌رسانی بشردوستانه، تعمیل پروژه‌های زیربنایی، تسهیلات، همکاری و اطمینان دوجانبه برای اتصال اقتصادی منطقه می‌داند.

طبق اعلامیه، امارت ‌اسلامی از بخشی اعلامیه‌ که در آن از افغانستان آزاد، باثبات، متحد، عاری از جنگ و مواد مخدر، تداوم کمک‌های بشردوستانه و تسهیلات برای عودت‌ مهاجرین یادآوری شده است، قدردانی می‌کند و درین راستا آماده‌ای هر گونه همکاری می‌باشد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که در امارت اسلامی نماینده هر زبان، نسل و سمت وجود دارد و نگرانی کشورهای عضو شانگهای در این زمینه می‌تواند با درک واقعی حقایق حل شود. 

بر اساس اعلامیه، امارت اسلامی تاکید می‌کند که زمینه برای اشتراک حکومت افغانستان در نشست آینده سران سازمان همکاری‌های شانگهای که قرار است در قزاقستان برگزار شود، مساعد شود.

با این حال، بیست‌و سومین نشست سازمان همکاری شانگهای روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۳ سرطان) به میزبانی هند برگزار شد.

کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اعلامیه‌ پایانی نشست این سازمان گفته‌اند که ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت نمایندگان گروه‌های قومی، مذهبی و سیاسی این کشور را ضروری می‌دانند.

 

 

واکنش وزارت خارجه ا.ا در پیوند به نشست اخیر سران شانگهای

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد