امریکا-برای-هماهنگی-خروج-همکاران-افغان-خود-نماینده-جدید-گماشت

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که برای هماهنگی روند خروج همکاران‌شان از افغانستان و اسکان مجدد آنان، نماینده جدید گماشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که الیزابت جونز، به حیث هماهنگ کننده جدید روند انتقال همکار افغان امریکا به جای جان بس، سفیر پیشین این کشور به افغانستان تعیین شده است.

با فرار اشرف غنی و سقوط دولت پیشین، جان بس، سفیر امریکا در افغانستان مسوولیت هماهنگی روند انتقال امریکایی‌ها و همکاران افغان‌ آنان را به عهده داشت.

در اعلامیه آمده است که الیزابت جونز به حیث هماهنگ‌کننده جدید، نظارت کامل از تلاش‌ها برای خروج همکاران افغان امریکا را برعهده خواهد داشت.

الیزابت جونز پیش از این به‌عنوان افسر خدمات خارجی در کابل و معاون نماینده ویژه امریکا در افغانستان و پاکستان کار کرده است و مدتی هم سفیر امریکا در قزاقستان بوده است.

جونز در ماموریت تازه‌اش بر مسایل پیچیده مربوط به تسهیل روند انتقال و اسکان مجدد همکاران امریکا تمرکز خواهد کرد.

به بر بنیاد اعلامیه، هماهنگی کارآمد و موثر با سازمان‌ها و شرکای بین‌المللی و هم‌چنین ارتباط با اعضای مجلس سنای این کشور و رسانه‌ها، بخشی دیگر از وظایف الیزابت جونز خواهد بود.

این در حالی است که با فرار اشرف غنی و تسلط طالبان بر کابل روند تخلیه خارجی‌ها و همکاران افغان شان از افغانستان آغاز شد. در کنار آنان هزاران نفر دیگر به میدان هوایی کابل برای فرار از افغانستان هجوم بردند که در نتیجه هرج و مرج چندن تن کشته و زخمی شدند.

امریکا برای هماهنگی خروج همکاران افغان خود نماینده جدید گماشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد