امریکا-تهدیدات-در-افغانستان-را-از-دور-نظارت-می‌کنیم

ارتش امریکا می‌گوید که توانایی نظارت و خنثاکردن تهدیدات از افغانستان را از راه دور دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ریچارد کلارک، رییس فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده امریکا، روز سه‌شنبه( ۱۶ حمل) تحت فشار قانون‌گذاران کمیته نیروهای مسلح سنا، اذعان کرده است که خروج نیروها از افغانستان، منابع اطلاعاتی در افغانستان و زمان واکنش‌ به تهدیدات احتمالی علیه امریکا را کاهش داده است.

با این حال، کلارک تأکید کرده است که این چالش‌ها به معنای این نیست که نیروهایش به صورت کامل قادر به نظارت بر فراز افق مورد هدف نیستند.

او گفت: «طی ۲۰ سال گذشته، ما قابلیت‌های هوشی بسیار خوبی را توسعه داده‌ایم. ما می‌توانیم ماموریت‌های ضد تروریسم را در ساحه انجام دهیم و این را در گذشته به نمایش گذاشته‌ایم.»

مایکل کوریلا زمانی که نامزد رهبری فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا بود، گفت که نظارت بر عملیات گروه‌های تروریستی در منطقه و افغانستان «بسیار دشوار» است.

مقام‌های وزارت دفاع امریکا گفته‌اند که آن‌ها ناگزیر هستند که هرچند ساعت یک بار هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی را از پایگاه‌های نظامی دورتر به پرواز درآورد تا جمع‌آوری اطلاعات از فراز افغانستان تحت کنترل طالبان را انجام دهد.

به گفته آن‌ها، ایجاد یک پایگاه نزدیک‌تر هزینه‌های سوخت و زمان را کاهش می‌دهد. کریستوفر مایر، دستیار وزیر دفاع برای عملیات ویژه، روز سه‌شنبه گفته است که مقامات پیش‌رفت‌هایی در ایجاد سایت‌های نزدیک‌تر داشته‌اند، اما با وجود ماه‌ها دیپلماسی، هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است.

امریکا: تهدیدات در افغانستان را از دور نظارت می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد