امریکا-جنگ-با-تروریزم-در-افغانستان-تمام-نشده-است

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا با بیان این‌که جنگ این کشور با تروریزم به پایان نرسیده، گفته است که مقام‌های نظامی امریکا با طالبان در ارتباط است.

به گزارش افغان نیوز؛ مارک ملی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا روز گذشته( چهارشنبه، 12 عقرب) در اجلاس امنیتی« آسپن» که در مورد قدرت نظامی چین، مسئله تایوان و خروج امریکا از افغانستان برگزارش شده بود، گفته است که ارتباط نظامیان امریکایی با طالبان به منظور تسهیل خروج امن شهروندان این کشور از افغانستان است.

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت که خروج این کشور از افغانستان به معنای «رها کردن متحدان» نیست.

مارک میلی افزود: «ما ۲۰ سال در افغانستان حضور داشتیم و به این کشور خدمات زیادی ارائه کردیم. بنابراین خروج ما از افغانستان رها کردن یک متحد نبود».

میلی در مورد تحلیل چین، روسیه و دیگر رقبای منطقه‌ای امریکا از خروج این کشور از افغانستان گفت: «اگر چین، روسیه یا هر کشور رقیب دیگری نتیجه حضور ما را به عنوان ضعف تحلیل کند، اشتباه کرده‌است. اکثر اوقات امریکا دست‌کم گرفته می‌شود و در طول تاریخ تحلیل‌های اشتباهی در مورد آن ارائه شده‌است اما؛ من به هر کشوری اخطار می‌دهم که امریکا را کشوری ضعیف در نظر نگیرند».

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا همچنین در مورد ارتباط با دولت طالبان در افغانستان گفت: ما همچنان به صورت روزانه با گروه طالبان در ارتباط هستیم و سعی می‌کنیم امریکایی‌ها را از افغانستان خارج کنیم.

او گفت که جنگ امریکا با تروریزم به اتمام نرسیده زیرا؛ تروریزم یک ایدئولوژی است و از آن به عنوان یک ابزار برای دستیابی به یک هدف سیاسی استفاده می‌شود.

به گفته مارک میلی امریکا از این پس با حضور استخباراتی در منطقه غرب آسیا با تروریزم مبارزه خواهد کرد.

این در حالی است که به تازگی روسیه نیز از افزایش تهدیدات تروریسی و مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که مسئله مواد مخدر و تروریزم یک چالش بزرگ برای رسیه است.

امریکا: جنگ با تروریزم در افغانستان تمام نشده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد