امریکا-شمار-نیروهای-روسی-در-مرز-با-اوکراین-کاهش-نیافته‌است

یک مقام ارشد امریکایی ادعای مسکو مبنی بر دور کردن نیروهای روسی از مرز با اوکراین رد کرده و افزوده است که در روزهای اخیر ۷ هزار سرباز دیگر وارد نواحی مرزی شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این مقام ارشد امریکایی گفته است که روسیه با استفاده از دستاویزی«ساختگی» ممکن است هر آن به اوکراین حمله کند.

بی‌بی‌سی از قول یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داده است که روز چهارشنبه(27 دلو) به خبرنگاران گفته است: «دیروز دولت روسیه گفت که درحال عقب کشیدن نیروها از مرز با اوکراین است. این ادعا توجه زیادی جلب کرد، هم اینجا و هم در اطراف جهان. اما حالا می دانیم که کذب بوده».

این مقام امریکایی گفته که نیزدیک به هفت هزار سرباز دیگر روسیه در روزهای اخیر به نزدیکی مرز اوکراین منتقل شده اند، به طوری که بخشی از آن در روز چهارشنبه انجام شد.

اوکراین هم ادعاهای روسیه را زیر سوال برده است. ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین به بی بی سی گفته است: «ما هنوز هیچ عقب نشینی نمی بینیم، فقط حرفش را شنیده ایم».

زلنسکی در حال تماشای تمرین‌ نظامی نیروهای اوکراینی با سلاح‌هایی که اعضای ناتو در اختیار این کشور گذاشته‌اند، تاکید کرد که کشورش آماده دفاع از خود است.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی«ناتو» هم می‌گوید در مناطق نزدیک اوکراین، نشانی از تنش‌زدایی از سوی روسیه به چشم نمی‌خورد و شواهدی از عقب‌نشینی نیروهای این کشور از مرز با اوکراین در دست نیست.

ینس استولتنبرگ هشدار داد که آمادگی مسکو در کاربرد نیروی نظامی برای نیل به اهدافش« پدیده‌ای عادی و جدید» در اروپا ایجاد کرده.

این در حالی است که مسکو می گوید با پایان تمرین‌های نظامی درحال دور کردن نیروها از مرز اوکراین است اما؛ مقام های غربی می گویند که شواهدی دال بر تایید این ادعا ندیده اند.

روسیه نگرانی های غرب درباره حمله به اوکراین را «هیاهوی بی دلیل» توصیف می کند. وزارت دفاع این کشور روز چهارشنبه ویدئویی را منتشر کرد که ظاهرا تانک هایی را درحال ترک شبه جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرد نشان می داد.

امریکا: شمار نیروهای روسی در مرز با اوکراین کاهش نیافته‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد