کشورهای-غربی-هزار-تن-مهمات-نظامی-دیگر-به-اوکراین-تحویل-کردند

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرده که این کشور بیش از ۲۰۰۰ تن تسلیحات و مهمات نظامی از سوی کشورهای غربی دریافت کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه(27 دلو) گفت: می‌خواهم بگویم که ما هر روز حمایت بیشتری از سوی شرکای خارجی احساس می‌کنیم تا اکنون بیش از ۲۰۰۰ تن تسلیحات و مهمات دریافت کرده‌ایم.

وزیر دفاع اوکراین افزود که این کشور سیستم ضدهوایی STINGER، سیستم‌های ضدتانک Jevelin و NLAW و «دیگر تجهیزاتی که پیشتر حتی در رویا» نمی‌دیدند را دریافت کرده است.

رزنیکوف گفت که شرکتی برای تولید هواپیماهای جاسوسی هجومی «بیرق‌دار» ترکیه در اوکراین ایجاد می‌شود. او بیان کرد: ما شاهد حمایت‌های بیشتری خواهیم بود چرا که گفتگوهای مداومی با آن‌ها داریم.

وزیر دفاع اوکراین تایید نمود که هم‌اکنون مانورهای نظامی در سرتاسر این کشور در حال اجرا است.
ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

به تازگی یک مقام ارشد امریکایی ادعای مسکو مبنی بر دور کردن نیروهای روسی از مرز با اوکراین رد کرده و افزوده است که در روزهای اخیر ۷ هزار سرباز دیگر وارد نواحی مرزی شده اند.

این مقام ارشد امریکایی گفته است که روسیه با استفاده از دستاویزی«ساختگی» ممکن است هر آن به اوکراین حمله کند.

بی‌بی‌سی دیروز(چهارشنبه، 27 دلو) از قول یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داده است: «دیروز دولت روسیه گفت که درحال عقب کشیدن نیروها از مرز با اوکراین است. این ادعا توجه زیادی جلب کرد، هم اینجا و هم در اطراف جهان. اما حالا می دانیم که کذب بوده».

این مقام امریکایی گفته که نیزدیک به هفت هزار سرباز دیگر روسیه در روزهای اخیر به نزدیکی مرز اوکراین منتقل شده اند، به طوری که بخشی از آن در روز چهارشنبه انجام شد.

این در حالی است که با استقرار ۱۰۰ هزار نیروی از سوی مسکو در نزدیکی مرز با اوکراین تنش میان امریکا و متحدان غربی‌اش با روسیه افزایش یافته است.

 

کشورهای غربی 2 هزار تن مهمات نظامی دیگر به اوکراین تحویل کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد