امریکا-عامل-رشد-گروه-داعش-در-افغانستان-است

حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشور گفته است؛ امریکا عامل رشد گروه داعش در افغانستان می‌باشد و این کشور باید به نگرانی‌های موجود در رابطه به حضور داعش پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشور در گفتگو با یک رسانه هندی گفته است:" گسترش تروریسم باعث نگرانی افغان‌ها شده است و به همین دلیل در دوران ریاست جمهوری خودم از امضای پیمان امنیتی با آمریکا خودداری کردم".

حامد کرزی بیان داشته است؛ کشورهای منطقه از جمله روسیه از حضور و رشد گروه داعش در افغانستان نگران اند و آمریکا باید به نگرانی‌های مقامات مسکو در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس جمهور سابق کشور خاطر نشان کرده است؛ این مسئله‌ مهمی است که چگونه با وجود حضور نظامی آمریکا گروه تروریستی داعش در افغانستان بر سر کار آمده است.

وی معتقد است که در کشورهای سوریه و عراق، گروه تروریستی داعش پس از حضور نظامی آمریکا به وجود آمده است.

کرزی گفت: دونالد ترامپ باید اشتباهات گذشته و فرصت‌های از دست رفته روسای جمهور گذشته آمریکا را دنبال نکند، زیرا در غیر این صورت شاهد هیچ بهبودی در وضعیت جهان نخواهیم بود.

رئیس جمهور پیشین کشور تاکید کرده است؛ با افزایش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان مخالف است، و حضور نیروهای بیشتر امریکایی هیچ تاثیر بالای بهبود امنیت ندارد.

وی گفت که افزایش نیروهای خارجی در افغانستان باعث گسترش جنگ و ویرانی بیشتر در این کشور خواهد شد.

کرزی با انتقاد از پاکستان اظهارداشت که اسلام‌آباد همچنان به استفاده از تروریسم به عنوان سیاست خارجی خود ادامه داده است. کشورهای منطقه درصدد تضعیف جایگاه پاکستان نیستند اما دولت اسلام‌آباد همواره به جای زندگی صلح آمیز و مبتنی بر احترام متقابل به استفاده از سیاست‌های اشتباه رو آورده است.

رئیس جمهور سابق کشور هشدار داد که این رویکرد دولت اسلام‌آباد برای پاکستان و کشورهای منطقه مشکلات جدی را در پی داشته است.

امریکا عامل رشد گروه داعش در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد