اندرابی-جنگ-زیاد-کردیم،-اما-مهمات-کم‌تر-مصرف-شده-است

سرپرست وزارت امور داخله کشور تصریح نمود که ما امسال بیشتر جنگ کردیم نسبت به سال‌های گذشته؛ اما تا ۲۱ میلیون مهمات کمتر مصرف شده است.

به گزارش افغان نیوز: محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله که دیروز پنج شنبه(17، دلو) در انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در نشستی زیر نام « چالش‌ها و فرصت‌های اصلاحات پایدار در وزارت داخله» صحبت می‌کرد، گفت که امسال حدود چهار میلیارد افغانی در مصرف اعاشه پولیس صرفه‌جویی شده است.

آقای اندرابی صرفه‌جویی در اعاشه و مهمات پولیس را محصول جابه‌جایی چهره‌های جوان در سطح رهبری وزارت امور داخله عنوان کرد.

وی حضور جوانان در رهبری وزارت امور داخله را یک نیاز عنوان کرد تا به این ترتیب به چالش‌های این وزارت رسیده‌گی شود.

سرپرست وزارت امور داخله افزود: «ما امسال بیش‌تر جنگ کردیم نسبت به سال‌های گذشته، اما تا ۲۱ میلیون مهمات ما کم‌تر مصرف شده است.»

به گفته اندرابی، صرف‌جویی در مهمات پولیس نشان‌دهنده‌ای این است که فرماندهان جوان به ساختار و حساب‌دهی بیش‌تر از هرکسی دیگر اعتقاد دارند.

اندرابی هم‌چنان گفت که بخش‌هایی وزارت امور داخله وجود داشت که سال‌های سال محاسبه نشده بود؛ اما نیروهای جوانی که در وزارت امور داخله گماشته‌اند، حساب‌دهی را جدی گرفته‌اند.

در همین حال، محمدمسعود اندرابی در نشست انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان گفت که در دو سال گذشته چالش‌هایی از جمله بحث رهبری، چگونه‌گی رهبری در طبقات میانه و بالا، فساد و حساب‌دهی، کادر و تعلیمات و موجودیت پولیس در پاسگاه‌ها، و رسیده‌گی به امور تدارکاتی و تامیناتی در وزارت داخله آسیب شناسی شده است. به گفته او، استراتژی و برنامه‌هایی نیز برای رفع این آسیب‌ها در نظر گرفته شده است.

این درحالی است که پیش از این، رییس جمهور غنی وزارت داخله را "قلب فساد" خطاب کرده و به مقام‌های این وزارت دستور داده بود که اصلاحات گسترده را تطبیق کنند.

اندرابی: جنگ زیاد کردیم، اما مهمات کم‌تر مصرف شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد