اندرابی-مراکز-داعش-در-ننگرهار-نابود-گردید

سرپرست وزارت داخله افغانستان از نابودی ۹۵ درصدی و بخش عمده مراکز گروه داعش در ولایت ننگرهار خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله کشور دیروز (۱۹، عقرب) در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار به خبرنگاران گفت: "در نتیجه عملیات نظامی علیه داعش در این ولایت، اعضای گروه داعش شکست خورده اند."

مقامات محلی ننگرهار با تأیید این خبر از ادامه عملیات علیه چند مرکز محدود و کوچک باقی مانده این گروه دراین ولایت خبر می‌دهند.

سرپرست وزارت داخله این موضوع را دیروز در یک کانفرانس خبری در جلال آباد مرکز ننگرهار بیان داشت و افزود که اگر کدام مرکزی باقی مانده باشد، به کمک مردم محل از بین خواهد رفت.

آقای اندرابی همچنان گفت که تندروان داعش در گروه‌های کوچک خود را تسلیم دولت نموده اند و در ولایات دیگر نیز داعشیان از بین برده می‌شوند.

قبل از این اظهارات سرپرست وزارت داخله، شاه محمود میاخیل والی ننگرهار هفته گذشته در صحبت با رادیو آزادی اظهارات مشابه داشت و گفته بود که ۹۵ درصد خاک ننگرهار از حضور داعش تصفیه شده است.

وی تصریح نموده بود که اکنون ولایت ننگرهار ۹۵ درصد از وجود طالب و داعش پاک‌سازی شده است تنها ولسوالی حصارک، چند منطقه در خوگیانی و چند محل دیگر در دامنه‌های سپین غر باقی اند که تصمیم انجام عملیات در آنجا را داریم و به نوبت عملی خواهد شد.

این درحالی است که براساس گزارش آژانس خبری فرانسه، نیروهای امریکایی فعالیت‌های داعش در افغانستان را از نزدیک نظارت می‌کنند و در گذشته نیز بمب بزرگ مسمی به "مادربمب" را بر مرکز این گروه در ولسوالی اچین استفاده کرده بودند.

اندرابی: مراکز داعش در ننگرهار نابود گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد