انفجار-دو-موتر-بمب-گذاری-شده-در-ولایت-هلمند-جان-سرباز-امنیتی-را-گرفت

انفجار دوموترمملو از بمب در ولسوالی گرشک ولایت هلمند جان ۸ تن از نیروهای امنیتی این ولایت را گرفت.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان امنیتی ولایت هلمند امروز پنجشنبه به رسانه ها گفته است؛ طالبان تا بحال چندین حمله از نوع موتربمب انتحاری را دراین ولسوالی انجام داده است که درپی آن درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان رخ داده است.

مسوولان امنیتی ابراز داشته اند، درحال حاضر درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی جریان داشته که بر اثر این درگیری شماری از سربازان امنیتی کشته و زخمی شده اند.

با این حال گزارشات از هلمند میرساند که طالبان نخست بر یک کمربند امنیتی ولسوالی گرشک دو حمله موتربم انتحاری را انجام داده‌اند، اما موتر سومی قبل از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی منهدم شده است.

همچنان عمر زواک سخنگوی والی هلمند میگوید: عملیات علیه گروه طالبان درمناطق آدم خان و اوپاسک ولسوالی گرشک جریان داشته که نیروهای امنیتی تابحال جلو پیشروی گروه طالبان را گرفته است.

آقای زواک تعداد کشته ها و زخمی های ناشی از این درگیری را دوتن خوانده است. اما؛ برخی از منابع دیگر گفته اند، در این درگیری هشت پلیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

این درحالی است که ولایت هلمند، از ولایت های نا امن افغانستان خوانده شده است که طی سال های گذشته شماری از ولسوالی های آن بارها شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان بوده است.

در این درگیری به طالبان هم تلفات وارد شده، اما هنوز آمار دقیق ارائه نشده است. طالبان با نشر خبرنامه مسئولیت این حمله را برعهده گرفته اند.

گرشک از ولسوالی‌های ناامن هلمند است که طی سال‌های گذشته، شماری از مناطق آن بارها میان نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست شده است.

انفجار دو موتر بمب گذاری شده در ولایت هلمند جان 8 سرباز امنیتی را گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد