انفجار-ماین-در-شهر-لشکرگاه-۱۱-کشته-برجا-گذاشت

مسوولان محلی تأیید می‌کنند که انفجار ماین کنار جاده‌یی در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، دست‌کم ۱۱ کشته برجا گذاشته است.

به گزارش افغان نیوز: محمد زمان همدرد، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هلمند به رسانه‌ها گفته که این انفجار حوالی ساعت ۸:۵۰ صبح امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ ثور) در منطقۀ بشران از مربوطات حوزۀ دهم شهر لشکرگاه رخ داده است.

آقای همدرد می‌افزاید که یک موتر مسافربری نوع «سراچه» با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرده است. به گفتۀ او، نُه نفر در پی این انفجار جان باخته و دو تن دیگری زخم برداشته‌اند.

در همین حال، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گزارش داده اند که در نتیجه‌ی انفجار ماین کنارجاده‌ای در این ولایت، ۱۱ غیرنظامی جان باخته اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس هلمند دربارۀ مشخصات قربانیان این رویداد جزییات نمی‌دهد؛ اما تایید می‌کند که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان این انفجار شامل‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما مسوولان نهادهای امنیتی کشور طالبان را عامل جاسازی ماین‌های کنار جاده‌یی در کشور می‌خوانند.

این درحالی است که شارژدافیر سفارت امریکا در کابل می‌گوید که طالبان در ماه‌های اخیر، با نقض توافق‌نامه‌ی صلح، حملات بزرگی را بر نیروهای حکومتی و غیرنظامیان افغان در نقاط مختلف راه اندازی کرده اند.

انفجار ماین در شهر لشکرگاه ۱۱ کشته برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد