انفجار-موتر-بمب-در-شهر-گردیز-مرکز-ولایت-پکتیا

گزارها می‌سانند که یک موتر بمب گذاری شده در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا در شرق افغانستان، صبح امروز پنج‌شنبه(۲۵، ثور) منفجر شده است.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله کشور تایید نموده که یک موتر بمب گذاری شده مملو از مواد انفجاری در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا انفجار داده شده است.

در همین حال، ایمل مومند، سخنگوی قول اردوی تندر می‌گوید که یک مهاجم انتحاری موتر پر از مواد انفجاریش را حوالی ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز در برابر تاسیسات این قول اردو انفجار  داده است.

وی افزوده است که در نتیجه این رویداد، پنج غیرنظامی جان باخته و ۱۹ تن دیگر به‌شمول پنج نظامی زخمی شده‌اند.

هرچند طارق آرین، سخن‌گوی‌ وزارت داخله به رسانه ها گفته که انفجار امروز در پکتیا از سوی شبکه‌ حقانی و لشکر طیبه انجام شده‌است؛ اما تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته‌است.

این در حالی است که روز سه‌شنبه(23، ثور) دو حمله خونین در افغانستان به وقوع پیوست. در حمله اول، سه مهاجم مسلح وارد شفاخانه صد بستر برچی شدند و زنان و کودکان را به گلوله بستند.

در این حمله خونین، 24 نفر به شمول تعدادی از زنان، نوزدان و کارمندان صحی جان خود را از دست دادند و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در یک حمله انتحاری دیگر در ولایت ننگرهار که در یک مراسم تشیع جنازه به وقوع پیوست، حدود 30 نفر جان باختند و بیش از 60 نفر دیگر زخمی شدند.

رییس جمهور غنی ساعاتی پس از حملات مرگ‌بار تروریستی در ولایت های کابل، ننگرهار و لغمان به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد که از حالت دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی را به خود بگیرند.

انفجار موتر بمب در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد