اوزبیکستان-مذاکره-با-امریکا-در-مورد-پایگاه-نظامی-را-نپذیرفت

اوزبیکستان درخواست واشنگتن برای رایزنی در مورد ایجاد پایگاه نظامی در این کشور برای استقرار تجهیزات و نیروهای عملیاتی ناتو را نپذیرفت.

به گزارش افغان نیوز؛ صادق صفایف، معاون نخست رییس سنای اوزبیکستان از رد این درخواست امریکا توسط دولت اوزبیکستان خبر داده و گفته‌است: «از گفتگو با امریکا برای دادن پایگاه‌ نظامی به این کشور جهت استقرار تجهیزات و نیروهای عملیاتی ناتو با هدف استفاده در افغانستان امتناع کردیم.»

معاون نخست رییس سنای اوزبیکستان گفته که مقام‌های کشورش نمی‌توانند چنین مذاکره‌ای را انجام دهند؛ چون به گفته او، قانون اوزبیکستان این اجازه را نمی‌‌دهد.

پیش از این برخی رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌بودند که پنتاگون با دولت ازبکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی برای استفاده از پایگاه‌های نظامی رایزنی می‌کنند.

«وال استریت ژورنال» گزارش داده ‌بود که امریکا خواستار استفاده احتمالی از پایگاه‌های نظامی روسیه در آسیای مرکزی به هدف نظارت بر وضعیت افغانستان است.

روزنامه «پولیتیکو» نیز گزارش داده بود که امریکا تلاش می‌کند نیروهای خود را نزدیک مرزهای افغانستان مستقر کند.

اما؛ این اقدام واشنگتن با واکنش مسکو مواجه شده و هفته گذشته وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که امریکا تلاش می‌کند پایگاه‌های نظامی ناتو را در نزدیکی مرزهای این کشور مستقر کند.

اوزبیکستان مذاکره با امریکا در مورد پایگاه نظامی را نپذیرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد