ایاز-نیازی-خطیب-مسجد-وزیر-اکبرخان-کشته-شد

محمد ایاز نیازی، خطیب مسجد جامع وزیر اکبر خان که در انفجار شام دیروز در این مسجد زخم برداشته بود، لحظاتی پس از آن جان باخته است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور داخله کشور آمده است که حوالی ساعت ۷:۲۵ شام دیروز سه شنبه(13، جوزا) مواد انفجاری جاسازی شده توسط تروریستان در محوطه مسجد وزیر محمد اکبر خان انفجار نمود که در این حادثه تروریستی به‌شمول دوکتور ایاز نیازی خطیب مسجد وزیر محمد اکبر خان، دو تن شهید و دو نمازگزار زخمی شدند.

اعلامیه افزوده است که راه اندازی حملات تروریستی در امکان مقدس کار دشمنان اسلامیت و انسانیت است. تروریستان بار دیگر با حمله بر مسجد مرتکب یکی از جنایت‌های بزرگ در تاریخ شدند.

وزارت امورداخله، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا و صحت یابی به زخمیان این رویداد غم انگیز تروریستی، شهادت دکتور‌ محمد ایاز نیازی را یک ضایع بزرگ به کشور می‌داند و تاکید می‌نماید که این رویداد را به گونه جدی بررسی نموده و عاملان آنرا به کیفر خواهند رساند.

از سوی دیگر٬ منابعی در وزارت حج‌و‌اوقاف افغانستان نیز تائید کردند که محمد ایاز نیازی خطیب مسجد جامع وزیر اکبر خان شهر کابل بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

در همین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور حمله بر مسجد وزیر محمداکبر خان را وحشیانه و غیرانسانی خوانده است.

این درحالی است که اخیرا انفجارها در شهر کابل افزایش یافته است. تقریبا همه روزه یک انفجار در شهر کابل رخ می‌دهد و شماری کشته و زخمی برجای می‌گذارد. در آخرین مورد، دو روز پیش یک حلقه ماین کنار جاده‌ای در مربوطات ناحیه یازدهم شهر کابل انفجار کرده که در نتیجه آن سه تن زخمی شدند.

پیش تر از این نیز موتر حامل کارمندان تلویزیون خصوصی «خورشید» آماج انفجار ماین کنار جاده‌ای در شهر کابل قرار گرفت که در آن دو کارمند این رسانه کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

ایاز نیازی خطیب مسجد وزیر اکبرخان کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد