ایجاد-تفرقه؛-هدف-اصلی-حمله-کنندگان-بر-مراسم-مذهبی-اهل-تشیع-در-کابل

شورای امنیت ملی اعلام کرد که هدف اصلی عاملان حملات تروریستی بر مراسم مذهبی اهل تشیع در کابل ایجاد تفرقه میان مذاهب هستند و از تکرار این حادثات جلوگیری میشود.

به گزارش افغان خبر: جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور شام گذشته در ارگ دایر گردید.

در این جلسه گزارش کمیسیون بررسی وقوع حملات انتحاری در اماکن مقدس و ایام عزاداری اهل تشیع و تجمعات شان از سوی معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ارایه گردید.

این کمیسیون بر اساس فیصله شورای امنیت ملی تحت ریاست معاون دوم ریاست جمهوری و عضویت معاونین اول و دوم ریاست اجرائیه، دادستانی کل، معاون مشاور امنیت ملی، رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان، رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیتی مجلس سنا و رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر، ایجاد گردیده بود.

کمیسیون بعد از برگزاری جلسات متعدد و استماع گزارشات و بررسی اسناد ارایه شده از سوی ارگانهای امنیتی کشور، یافته هایش را با پیشنهادات در راستای جلوگیری از حملات دهشت افکنانه در اماکن مقدس و تجمعات مدنی و مراسم های مذهبی اهل تشیع، در جلسه ارایه نمود.

بر اساس یافته های کمیسیون، هدف اصلی دشمن از انجام چنین حملات دهشت افکنانه، ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی و اقوام ساکن در کشور می باشد.

شورای امنیت ملی بعد از استماع گزارش، یافتهها و پیشنهادات کمیسیون مؤظف، با ابراز امتنان از رئیس و اعضای کمیسیون، یکبار دیگر بر وحدت و انسجام میان مذاهب اسلامی و اقوام ساکن در کشور تأکید کرد و به ادارات ذیربط هدایت داده شد تا در راستای جلوگیری از بروز تهدیدات امنیتی در اماکن مقدس و ایام عزاداری اهل تشیع و تجمعات شان طبق پیشنهادات ارایه شده از جانب کمیسیون یادشده، پلان های منسجم خویش را تدوین و در هماهنگی مشترک و جلب همکاری مردم، اقدامات عملی را روی دست گیرند.

سپس، جلسه گزارش پیشرفت کمیسیون مشترک اجرائیوی توافقنامه صلح حکومت افغانستان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار را استماع نموده، و به ارگان های ذیربط هدایات لازم را به منظور تطبیق همه جانبه توافقنامه صلح حکومت افغانستان و حزب اسلامی صادر نمود.

ایجاد تفرقه؛ هدف اصلی حمله کنندگان بر مراسم مذهبی اهل تشیع در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد